بررسی گواهینامه فوتبالیست‌های متخلف



اخبار,اخبار اجتماعی , فوتبالیست‌های متخلف

 

اخبار اجتماعی - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد
بررسی گواهینامه فوتبالیست‌های متخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از بررسی صحت گواهینامه‌های رانندگی فوتبالیست‌های متخلف که اقدام به دریافت کارت معافیت از سربازی جعلی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره صحت گواهینامه‌های رانندگی اخذ شده از سوی فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت از خدمتشان جعلی تشخیص داده شده است، گفت: در این خصوص بررسی‌های لازم پس از اعلام اسامی انجام خواهد شد و پلیس راهور پیگیری می‌کند که این افراد چه زمانی نسبت به دریافت گواهینامه‌هایشان اقدام کرده‌اند.

مومنی با بیان اینکه در صورت انجام استعلام، با افرادی که از راه غیرقانونی گواهینامه گرفته‌اند برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی در دوران تحصیل یا پیش از صدور کارت معافیت از خدمت، گواهینامه خود را دریافت کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از این افراد به دلیل مواردی چون معلولیت و بیماریهای عصبی از سربازی معاف شده‌اند، اما چطور گواهینامه به آنها داده شده است؟ گفت: برای صدور گواهینامه صحت کارت پایان خدمت یا معافیت از سازمان وظیفه عمومی استعلام می‌شود و اینطور نیست که ماموران با نگاه چشمی آنرا تایید کنند. به علاوه اینکه پزشکان معتمد پلیس راهنمایی و رانندگی نیز سلامت روحی و روانی متقاضیان دریافت گواهینامه را تایید می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در خصوص مراکز معاینه فنی نیز گفت: هدف از انجام معاینه فنی این است که خودروها شرایط لازم و استاندارد برای تردد را داشته باشند و از نظر ما مراکز معاینه فنی باید دارای یک نظام گسترده و یکپارچه باشند تا کارکردشان را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام منسجم و متمرکزی در معاینه فنی نداریم، گفت: در این خصوص سلیقه‌ای عمل می‌شود و گزارش‌های متعددی نیز به دست ما رسیده است که این موضوع را تایید می‌کند، اما به هر حال بنا به دلایلی که ما نیز نمی‌دانیم از سال 88 پلیس از چرخه معاینه فنی حذف شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا در اینکه باید معاینه فنی دارای یک نظام و ساختار منسجم باشد شکی نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جریمه‌های رانندگی اظهارکرد: اینکه شهروندان کمتر جریمه شوند و از محل جریمه درآمدی حاصل نشود برای ما باعث خوشحالی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین در سخنانی که در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی بیان کرد نیز گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هماهنگی با اولیاء مدارس، والدین، شهرداری‌ها و غیره انجام شده و توصیه اکید ما این است که حتما از خودروهای حمل و نقل عمومی در این روزها استفاده شود.

عملیات عمرانی در روزهای اول مهر ممنوع
مومنی با بیان اینکه در روزهای اول مهرماه انجام عملیات عمرانی مگر در موارد خاص و موردی، در درون و برون شهر ممنوع است، خاطرنشان کرد: از شهرداری می‌خواهیم که درایام مهرماه خودروهای حمل و نقل عمومی را بیشتر در دسترس شهروندان قرار دهد.

ترافیک هفته اول مهرنسبت به تابستان 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در هفته اول مهرماه ترافیک نسبت به تابستان 25 تا 30 درصد افزایش یابد، گفت: بر اساس پیش بینی‌های ما حجم ترافیک نسبت به مهر ماه سال گذشته نیز 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.

قدردانی از وزارت بهداشت به خاطر توسعه امداد هوایی
به گزارش ایسنا، مومنی در ادامه سخنانش از وزارت بهداشت به خاطر توسعه و راه اندازی امداد هوایی قدردانی و بر ضرورت استفاده از همیاران پلیس و پلیس مدارس تاکید کرد.

وی افزود: در صورتی که رانندگان از فرمان پلیس مدارس سرپیچی کنند با آنان برخورد شده و مشمول جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش 4.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه نخست امسال تصریح کرد: برای استمرار روند کاهش تلفات که از چند سال قبل آغاز شده باید به دنبال افزایش ایمنی در تمامی مولفه‌ها باشیم و بتوانیم سوانح و حوادث را کاهش دهیم.

50درصد تلفات رانندگی پس از صحنه تصادف است
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه نباید تمام تقصیر در تمامی حوادث رانندگی را به گردن راننده بیندازیم، گفت: باید در خصوص رفع معایب ایمنی خودروها و راه‌ها نیز اقدام شود.

به گفته مومنی حدود 50 درصد از فوتی‌های تصادفات پس از صحنه تصادف رخ می‌دهد که البته این آمار نسبت به گذشته کاهش داشته است.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------