بازهم ماموران شهرداری تهران و باز هم ضرب و شتم



اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 

اخبار اجتماعی - درگیری مأموران منسوب به شهرداری با ساکنان یک ساختمان

«در ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه افرادی که خود را مامور ناحیه ۴ شهرداری منطقه سه تهران معرفی می‌کردند با ورود به ساختمانی در خیابان میرداماد تهران قصد تخریب این ملک را داشتند که پس از مقاومت مالکان، بر اثر درگیری رخ داده دو نفر مصدوم و سه مامور منسوب به شهرداری تهران توسط نیروهای کلانتری ۱۰۳ گاندی بازداشت شدند.»

روز چهارشنبه (۱۹ شهریور) برخورد ماموران منسوب به ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۳ تهران با مالکان یک واحد مسکونی در خیابان میرداماد تهران، به مصدومیت دو تن از ساکنان و بازداشت سه تن از ماموران توسط نیروی انتظامی انجامید. در عین حال روابط عمومی شهرداری منطقه سه تهران وقوع این درگیری را تکذیب کرد و مدعی شد درگیری بین ساکنان این ساختمان رخ داده است.

به گزارش ایلنا، در ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۱۹ شهریور، افرادی که خود را مامور ناحیه ۴ شهرداری منطقه سه تهران معرفی می‌کردند با ورود به ساختمانی در پلاک ۴۵۳ خیابان میرداماد تهران قصد تخریب این ملک را داشتند که پس از مقاومت مالکان، بر اثر درگیری رخ داده دو نفر مصدوم و سه مامور منسوب به شهرداری تهران توسط نیروهای کلانتری ۱۰۳ گاندی بازداشت شدند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 

اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 

اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 
«فرزانه‌ ابوالقاسمی» وکیل مصدومان در تشریح جزئیات این حادثه به ایلنا گفت: در زمان حادثه ابتدا ماموران [منسوب به] شهرداری که تعداد آنها تا ۲۰ نفر برآورد شده‌ است بدون ارائه هرگونه حکم قانونی خواستار ورود به ساختمان و تخریب آن می‌شوند اما وقتی با مخالفت و ممانعت افراد حاضر در ساختمان مواجه می‌شوند همزمان با فحاشی و تهدید کلامی، از طریق دستگاه هوا برشی که همراه خود داشتند درب ورودی پارکینگ ساختمان را از بیرون باز کرده و سپس با «لودر» داخل ساختمان شده و شروع به تخریب ساختمان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این هنگام میان ۴ نفری که آن موقع در ساختمان حاضر بودند با ماموران شهرداری درگیری فیزیکی صورت گرفته است، گفت: در جریان این درگیری ماموران شهرداری که به وسائلی مانند چماق، [...] و پنجه بوکس مسلح بودند ۲ نفر از ساکنان ملک مورد نظر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و با ضبط غیر قانونی گوشی‌های تلفن همراه اهالی محل، اجازه فیلمرداری و عکس‌برداری از این واقعه را نمی‌دهند.

این وکیل دادگستری مدعی شد: به دنبال بروز درگیری، ۳ نفر از ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی که از طریق تماس‌های مردمی از وقوع حادثه مطلع شده بودند در محل حادثه حاضر می‌شوند اما نه تنها ماموران شهرداری به حضور و جایگاه قانونی آنها توجهی نمی‌کنند، بلکه طبق گزارش‌های رسمی در ادامه این درگیری ماموران کلانتری نیز مورد برخورد فیزیکی قرار می‌گیرند.

ابوالقاسمی گفت: بر اساس مستندات موجود پس از آنکه سه مامور اعزامی کلانتری ۱۰۳ گاندی به دلیل شدت برخورد ماموران شهرداری نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند، کلانتری ۱۰۳ گاندی ۲ مامور انتظامی دیگر را به محل درگیری اعزام کرد و در‌‌ نهایت ماموران انتظامی توانستند با دستگیری سه نفر از ماموران [منسوب به] شهرداری این درگیری را خاتمه دهند.

وی بابیان اینکه ماموران کلانتری در بازرسی بدنی بازداشت شدگان یک گوشی‌ تلفن همراه که متعلق به ساکنان ساختمان بود را پیدا کردند، گفت: طبق مستندات قانونی موجود سایر ماموران شهرداری از محل درگیری فرار کردند.

ابوالقاسمی در تشریح وضعیت جسمی مجروحان این درگیری گفت: یکی از ساکنان که به وسلیه شی‌ء برنده مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان بصورت سرپایی درمان و مرخص شد اما فرد دیگری که از ناحیه سر مورد آسیب قرار گرفته است به دلیل پایین بودن سطح هوشیاری از روز چهارشنبه تاکنون در بیمارستان سجاد تهران بستری است.

این وکیل دادگستری در تشریح پیگیری‌های حقوقی این پرونده گفت: در حال حاضر شکایتی در دادسرای ناحیه ۷ تهران که ویژه رسیدگی به امور شهرداری‌ است مطرح شده است و امروز (شنبه 22 شهریور) دادگاه برای دو تن از بازداشت شدگان قرار تأمین کیفری صادر و آنان را روانه بازداشتگاه کرده است.

بنا بر ادعای وکیل مصدومان، ماموران بازداشت شده شهرداری هیچ مستند قانونی برای ورود و تخریب ملک ارائه نکرده ‌اند و تنها به گفتن این مطلب که «از شهردار ناحیه ۴ دستور تخریب ملک واقع شده در پلاک ۴۵۳ میرداماد را دارند» بسنده کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 

اخبار,اخبار اجتماعی,درگیری ماموران شهرداری

 
گفتنی است تلاش ایلنا برای گفتگو با شهردار منطقه سه شهرداری تهران تا زمان ارسال این خبر بی‌نتیجه بود اما روابط عمومی شهرداری منطقه سه تهران به نقل از شهردار ناحیه وقوع این حادثه را تکذیب کرد و مدعی شد این درگیری بین ساکنان این ساختمان رخ داده و شهرداری در این حادثه دخالتی نداشته است.

اخبار اجتماعی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------