توضیحات مادر غنچه قوامی درباره بازداشت دخترش



اخبار,اخبار اجتماعی , مسابقه والیبال

 

اخبار اجتماعی - توضیحات مادر غنچه قوامی درباره بازداشت دخترش

مادر غنچه قوامی گفت: ۸۴ روز گذشته است و می‌خواهیم که نگذارند حق بیگناهی ضایع بشود. از آقای رییس‌جمهور هم که دخترمان هم به دعوت ایشان به کشور برگشت و هم به اتکا به حمایت ایشان هم جلوی استادیوم رفت می‌خواهیم به پرونده رسیدگی کند و آزادی دخترمان را تسریع کند.

مادر غنچه قوامی گفت: پس از 84 روز هنوز اطلاعی از دلیل بازداشت دخترم نداریم.

سوسن مشتاقیان، مادر غنچه قوامی از بازداشت‌شدگان مسابقه والیبال ایران- ایتالیا در خصوص وضعیت و زمان بازداشت دخترش گفت: دخترم ابتدا روز ۳۰ خرداد برای تماشای بازی والیبال جلوی استادیوم آزادی رفته بود. من و پدرش هم مخالف بودیم. اما روزنامه اعتماد را به ما نشان داد که در آن گفته شده بود فدراسیون والیبال تعهد داده که خانم‌ها می‌توانند وارد استادیوم بشوند و رییس‌جمهور و معاون ایشان در امور بانوان هم از رفتن خانم‌ها به استادیوم استقبال کرده بودند. اما آن روز از ورود خانم‌ها ممانعت به عمل آمد و تعدادیشان بازداشت شدند.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: همان شب همه را آزاد می‌کنند و غنچه فردای آن روز برای پس‌گرفتن مدارکش به بازداشتگاه وزرا مراجعه می‌کند و آنجا مامورین متوجه می‌شوند که دخترم تابعیت دوگانه ایران و انگلیس را دارد. روز ۹ تیر دوباره دخترم را احضار می‌کنند و این بار بازداشتش می‌کنند.۱۱ روز بعد دادستانی شعبه ۲ اوین اعلام می‌کند که دخترم در بند ۲-الف زندان اوین است.


مشتاقیان گفت: وکیل پرونده هم با وجود گذشت ۸۴ روز موفق به مطالعه پرونده و ملاقات با بازپرس نشده است. به گفته مادر قوامی غنچه ۴۱ روز در سلول انفرادی بوده است. هفته پیش قرار بازداشت موقت ۶۰روزه برای بار دوم تمدید شد. دخترم در ملاقات به ما گفت که سوالات عمدتا درباره مسابقه والیبال و حضور خانم ها در برابر استادیوم بوده است.


وی گفت: دخترم و زنان دیگر نه شعار دادند٬ نه تلاش کردند به زور و غیرقانونی وارد ورزشگاه بشوند؛ فکر نمی‌کنم داشتن تابعیت دوگانه هم جرم باشد. دخترم هیچ سابقه فعالیت سیاسی ندارد. بیشترین فعالیتش سال گذشته بود که به عنوان یک شهروند معمولی برای آقای روحانی تبلیغ می‌کرد. من و پدر و تمام خانواده را هم تشویق به رای دادن کرد. در طول تحصیل در لندن هم در مقابل تحریم‌های غیرمشروع علیه ایران  فعالیت کرده بود.


مادر غنچه قوامی گفت: ۸۴  روز گذشته است و می‌خواهیم که نگذارند حق بیگناهی ضایع بشود. از آقای رییس‌جمهور هم که دخترمان هم به دعوت ایشان به کشور برگشت و هم به اتکا به حمایت ایشان هم جلوی استادیوم رفت می‌خواهیم به پرونده رسیدگی کند و آزادی دخترمان را تسریع کند.

اخبار اجتماعی - آفتاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------