تهرانی‌ها از این پس بیشتر آب چاه می‌خورند



اخبار,اخبار اجتماعی ,کم آبی در تهران

 

اخبار اجتماعی - تهرانی‌ها از این پس بیشتر آب چاه می‌خورند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که تهران از شرایط کم‌آبی گذر نکرده است، گفت: برای تامین آب تهران برداشت از چاه‌ها سه مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که لازم است مردم در تهران در فصل پاییز نیز در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند، گفت: راهکارهای در دست اجرا به چندین گزینه تقسیم می‌شود که یکی از آنها افزایش برداشت از چاه‌ها با حفر چاه‌های جدید است.

وی تصریح کرد: سد ماملو اواسط مهرماه وارد مدار می‌شود که انتقال آب از ماملو می‌تواند به تامین آب مورد نیاز تهران کمک کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزایش بهره‌وری تاسیسات آب را یکی‌دیگر از کارهای در دست اجرا خواند و گفت: کماکان بحث چگونگی مصرف آب مطرح است و لازم است در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش ایسنا، براساس تعهد شرکت آب و فاضلاب استان تهران 70 حلقه چاه جدید در راستای تامین آب شرب باید به سامانه‌ چاه‌های شرکت افزوده شود و در حال حاضر 45 درصد از آب تهران از طریق چاه‌ها تامین می‌شود، در حالی که در سال‌های گذشته با وجود نبود مشکل آب به صورت کنونی، 70 درصد از آب تهران از طریق آب‌های سطحی و 30 درصد از طریق چاه‌ها تامین می‌شد.

شرکت آب و فاضلاب در اقدامی اخیر با درخواستی از هیات وزیران و تصویب این هیات درصدد جریمه مشترکینی که بالای 20 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند، است. گرچه صحبت از پرمصرفی به مشترکینی می‌رسد که بسیاری از آنها بالای 50 مترمکعب و حتی تا بیش از 200مترمکعب آب ماهانه مصرف می‌کنند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------