با این بخش‌نامه دولت، حقوق بازنشستگان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد!



اخبار,اخبار اجتماعی , حقوق بازنشستگان

 

اخبار اجتماعی - با این بخش‌نامه دولت، حقوق بازنشستگان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد!

این کار هم به ضرر بازنشسته‌ها و هم به ضرر بیمه است. چون بیمه کسر نمی‌شود، اضافه کار جزو حقوق محسوب نمی‌شود و حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد که این مخالف سخنان رهبری است که فرموده‌اند، باید کاری کنیم که کارمندان و بازنشسته‌ها به آینده امیدوار باشند؛ با این کار امید از بین خواهد رفت.

چند وقت پیش، دولت بخش‌نامه‌ای ‌به نهاد‌های زیرمجموعه ابلاغ کرد‌ که به موجب آن، ممکن است در آینده، باعث کاهش حقوق برخی از کارمندان بازنشسته کشوری شود. به موجب این بخش‌نامه، کسر حق بیمه از اضافه‌کار مشمولین تأمین اجتماعی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش «تابناک»، جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، کسر حق بیمه را از اضافه کار کارمندان پیمانی و قراردادی که مشمول مقررات سازمان تأمین اجتماعی می‌شوند، ممنوع اعلام کرد.

محمود عسکری آزاد‌ با بیان اینکه کسورات فقط باید از حقوق ثابت و فوق‌‌العاده‌های مستمر کم شود، به ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اضافه کار، مستمر پرداخت نمی‌شود، قانون برای این پرداختی‌ها هیچ گونه کسوراتی در نظر نگرفته است.

وی با اشاره به بخش‌نامه این معاونت ـ که دستگاه‌های اجرایی کشور را از کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندانی که مشمول مقررات صندوق تأمین اجتماعی هستند، منع کرده است ـ افزود: این بخش‌نامه در پاسخ به اختلاف‌نظر و ابهاماتی صادر شد که برخی دستگاه‌ها برای کسورات مربوط به اضافه کار کارمندان مشمول مقررات تأمین اجتماعی با آن مواجه بودند.

عسکری آزاد با بیان اینکه در بند ۹ قانون مدیریت خدمات کشوری به فوق‌العاده اضافه کار اشاره شده است، گفت: این بند جزو مواردی است که مشمول کسورات بازنشستگی نیست.

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سال‌های پیاپی از محل اضافه‌کاری برخی کارمندان دولتی مشمول مقررات تأمین اجتماعی حق بیمه کسر شده است، افزود: با توافقی که با سازمان تأمین اجتماعی ‌شده است، این میزان کسورات در حقوق بازنشستگی آنان و همچنین پاداش سنوات محاسبه و منظور می‌شود.

اما ابلاغ این قانون باعث نگرانی در میان برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، به گونه‌ای که جعفر‌زاده ایمن‌آبادی ‌اظهار داشت: این کار هم به ضرر بازنشسته‌ها و هم به ضرر بیمه است. چون بیمه کسر نمی‌شود، اضافه کار جزو حقوق محسوب نمی‌شود و حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد که این مخالف سخنان رهبری است که فرموده‌اند، باید کاری کنیم که کارمندان و بازنشسته‌ها به آینده امیدوار باشند؛ با این کار امید از بین خواهد رفت.

وی گفت: با این کار اتفاقاتی در کشور روی خواهد داد و اگر دولت به این بخش‌‌نامه اصرار داشته باشد، همه کسانی که آماده بازنشستگی هستند، به بازنشستگی خود سرعت خواهند داد تا هر چه زود‌تر خارج شوند، چون حقوق بازنشستگی که معدل دو‌ سال آخر بیمه پرداختی است کاهش پیدا نکند.

وی در پایان یادآور شد: من بر این باورم که این بخش‌نامه کاملا غیر‌کار‌شناسی شده ‌و مخالف اصول متعدد قانون اساسی و مخالف قوانین بالا‌دستی است که در پایان باعث دل‌‌زدگی کارکنان و سرانجام باعث کاهش حقو‌ق بازنشستگی خواهد شد.
اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------