آمار جالبی درباره خوش سفر ترین مردم دنیا



اخبار,اخبار اجتماعی ,خوش سفر ترین مردم دنیا

 

اخبار اجتماعی - آمار جالبی درباره خوش سفر ترین مردم دنیا

مردم فنلاند با متوسط 7.5 مورد سفر در سال از سوی نشریه «دیلی میل» به عنوان خوش سفرترین شهرندان جهان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نشریه «دیلی میل» در گزارشی که درباره خوش سفرترین مردمان جهان منتشر کرده، مردم کشورهای اسکاندیناوی را با بیشترین سفر سالیانه به عنوان خوش‌سفرترین مردمان جهان معرفی کرده است.

در این گزارش فنلاندی‌ها با متوسط 7.5 سفر در سال در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفتند که ساکنان آن بهای زیادی به گردشگری و سفر می‌دهند، بطوریکه مردم فنلاند سالانه متوسط 5.8 سفر داخلی و 1.7 سفر خارجی را تجربه می‌کنند.

آمریکایی‌ها نیز با متوسط 6.7 سفر در سال در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. مردم آمریکا بیشتر تمایل به سفر داخلی دارند و سالانه 6.5 سفر در داخل خاک آمریکا انجام می‌دهند و تنها 0.2 سفر را به سفرهای برون مرزی اختصاص می‌دهند.

در فهرست منتشر شده از سوی روزنامه «دیلی میل»، سوئدی‌ها با متوسط سالانه 6 سفر در سال در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند و به طور متوسط هر شهروند سوئدی سالانه 4.4 سفر خارجی انجام می‌دهد. در رتبه‌های بعدی خوش سفرترین شهروندان جهان دانمارکی‌ها با متوسط سالانه 5.3 سفر، نروژی‌ها با 5.2 سفر در سال و هنگ‌کنگی‌ها با 4.3 سفر در سال در مکان‌های چهارم تا ششم قرار گرفته‌اند.

نکته جالب توجه این است که کشورهای فنلاند، سوئد، دانمارک و نروژ که همگی متعلق به منطقه اسکاندیناوی هستند در میان پنج ملل خوش سفر جهان جای گرفته‌اند.

از علل علاقه وافر مردم منطقه اسکاندیناوی به سفر می‌توان به وضعیت معیشتی خوب، درآمد بالا، نرخ بیکاری پایین و همچنین فرار از زمستان‌های سخت این منطقه اشاره کرد. هزینه زندگی در کشورهای اسکاندیناویایی بالاست و به همین دلیل مردم این منطقه در صورت سفر به کشورهای خارجی قدرت خرید بیشتری خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش از هر شش خانواده اسکاندیناویابی، یک خانواده دارای خانه تفریحی است که به صورت مرتب به آن سفر می‌کنند.

اگرچه آمریکایی‌ها در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته‌اند، اما بیشتر آمریکا‌یی‌ها علاقه‌ای به سفر بین‌المللی ندارند و بیشتر تمرکز خود را بر روی توریسم داخلی قرار داده است؛ به طوریکه در سال 2013 از هر پنج آمریکایی تنها یک نفر به سفر خارجی رفته و کمتر از نیمی از مردم آمریکا دارای پاسپورت هستند.

در این گزارش یکی از علل گرایش پایین مردم آمریکا به سمت سفر خارجی در مقایسه با اروپایی‌ها دستمزد کم در تعطیلات است که این امر امکان سفرهای طولانی را برای مردم آمریکا دشوار می‌سازد.

در مکان‌های بعدی گزارش دیلی میل از خوش‌سفرترین مردم جهان به ترتیب کشورهای نیوزلند، کانادا، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلستان، سوئیس، استرالیا، ژاپن، هلند، مکزیک، ایتالیا، سنگاپور، عربستان، بلژیک، برزیل، چین، اندونزی، کره جنوبی، هند و روسیه قرار گرفته‌اند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------