حادثه سیلاب لرستان یکی از حوادث پیچیده است



اخبار,اخبار اجتماعی , حادثه سیلاب لرستان

 

اخبار اجتماعی - حادثه سیلاب لرستان یکی از حوادث پیچیده است

غواص کرمانشاهی گفت: حادثه سیلاب لرستان و کشته شدن پنج نفر در این استان یکی از حوادث پیچیده است.

بهمن پرورش امروز در با فارس در خصوص حادثه سیلاب لرستان گفت: حادثه سیلاب لرستان و کشته شدن پنج نفر در این استان یکی از حوادث پیچیده است.

وی افزود: استانداری و هلال احمر لرستان تلاش خود را برای پیدا کردن معلم و سرنشین پراید انجام دادند که باید از آنها تقدیر کرد.

این غواص پرتلاش که سابقه طولانی در امر غواصی دارد، ادامه داد: در پی‌این حادثه پنج روز وجب به وجب از محل حادثه تا شهر معمولان را غواصی کرده‌ام، اما متاسفانه بی‌حاصل بوده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , حادثه سیلاب لرستان


پرورش یادآورشد: خانواده‌های آسیب دیده بدانند که مسئولان امر به ویژه استاندار لرستان، مجموعه استانداری و هلال احمر لرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اجساد قربانیان این حادثه پیدا شوند، اما تاکنون موفق به پیدا شدن دو جسد دیگر نبوده‌اند.

وی افزود: این حادثه اگر در کشورهای دیگر که از امکانات و تجهیزات مجهزی برخوردار هستند، اتفاق می‌افتاد، همین‌گونه بود. زیرا شدت سیلاب به حدی بوده که هزاران تن خاک و ماسه و درختان تنومند را جابجا کرده‌ است.

این غواص کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه سابقه نجات 55 نفر از غرق حتمی در استان لرستان را دارم، گفت: این نجات به گونه‌ای بود که دو نفر در رودخانه سیمره غرق شده بود که اقوام آنها بر روی تپه‌ای که بالای 80 نفر و بیشتر آنها زن بودند در حال شیون زاری بودند که یک مرتبه تپه ریزش می‌کند و به رودخانه سقوط می‌کنند در این حین توانستم همه آنها را از مرگ حتمی نجات دهم.

پرورش یادآورشد: به خاطر بارش باران به کرمانشاه می‌‍روم، اما دوباره به لرستان برمی‌گردم و به جستجو اجساد ادامه می‌دهم.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , حادثه سیلاب لرستان

 
وی افزود: 44 سال سن دارم و از چهارسالگی در آب‌های خروشان بزرگ شده‌ام و تاکنون به 66 شهر سفر کرده و 87 نفر را از مرگ حتمی غرق شدن در رودخانه نجات دادم.

وی ادامه داد: یک بار هم درخواست کمک کسی را رد نکرده‌ام و در قبال کاری هم که انجام می‌دهم، پول نمی‌گیرم، چراکه هدف من خدمت کردن به مردم است و گاهی بیرون آوردن یک غریق، یک ماه به‌ طول انجامیده است.

بهمن پرورش غواص کرمانشاهی است که از 4 سالگی با شنا کردن در رودخانه‌های غرب کشور، به‌ویژه سیمره آشنا شده و غواصی را از سال 61 در سراب نیلوفر شروع کرده است.

براساس گزارش فارس، 12 روز از بارش سنگین باران و جاری شدن سیلاب در کشکان خرم‌آباد و روزی که آقا معلم در سیلاب ناپدید شد، می‌گذرد، اما همچنان هیچ خبری از پیکر آقا معلم نیست.

دوشنبه شب 28 مهر در پی‌بارش شدید باران در مناطقی از کشور و جاری شدن سیل در کشکان خرم‌آباد، پنج نفر از هم‌وطنان با افتادن در سیلاب مفقود شدند.

از زمان اعلام مفقودین جستجوها برای یافتن این پنج نفر که یک معلم و سه دانش‌آموز نیز میان آنها وجود داشت، آغاز شد.

تنها یک روز بعد از وقوع حادثه بود که مسئولان سازمان امداد نجات هلال احمر لرستان با کمک مردم روستاهای اطراف رودخانه کشکان خرم‌آباد جسد یکی از دانش‌آموزان پیدا کردند.

روز بعد دو خودرو مفقود شده در سیلاب یک کیلومتر پایین‌تر پیدا شد که جسد دو دانش‌آموز دیگر پیدا شد.

اکنون بعد از گذشت 12 روز از وقوع حادثه و جستجوهای گسترده زمینی و هوایی در منطقه، هیچ نشانی از دو نفر مفقود شده که یکی از آنها معلم است، پیدا نشده است.
اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------