آخرین جزئیات برنج‌های آلوده



اخبار,اخبار اجتماعی ,برنج‌های آلوده

 

اخبار اجتماعی - هیچ دغدغه‌ای در مورد برنج‌های آلوده وجود ندارد

کنترل کیفیت محموله‌های وارداتی مشمول ثبت مبدا و مقصد می‌شوند و فقط به محموله‌هایی اجازه ورود به کشور داده می‌شود که محصول خود را از مزارعی در کشور مبداء تامین کنند که حداقل آلاینده‌ها در خاک آن مناطق وجود داشته باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اخبار منتشره در مورد «برنج آلوده» در کشور اعلام کرد: هیچ دغدغه‌ای در مورد برنج در کشور وجود ندارد.

«محمد هاشمی» در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: سلامت‌محوری در حوزه برنج‌های وارداتی یکی از ارکان اصلی تاییدشده توسط سازمان غذا و دارو است.

هاشمی با اشاره به تصویب مصوبات سازمان غذا و دارو در راستای سلامت کیفی مواد غذایی ادامه داد: سازمان غذا و داروی کشور با توجه به لزوم ایجاد امکان ردیابی محصول برنج‌های وارداتی و بررسی فنی و نظارت بر تولید عرضه محصول از نظر فنی و سلامت مطابق مصوبه شماره ۵۳۳/ ۲ مورخ ۱۹ /۸ /۹۲ کمیته فنی و نظارت قانونی اداره کل، نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی را عهده‌دار است.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری علاوه بر بازرسی و انجام آزمون سلامت، کنترل کیفیت محموله‌های وارداتی مشمول ثبت مبدا و مقصد می‌شوند و فقط به محموله‌هایی اجازه ورود به کشور داده می‌شود که محصول خود را از مزارعی در کشور مبداء تامین کنند که حداقل آلاینده‌ها در خاک آن مناطق وجود داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: محموله‌های فاقد برچسب اداری مناسب اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

مسئول روابط عمومی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در راستای تضمین کیفیت و سلامت محصول برنج با توجه به مصوبه کمیته فنی در آزمون‌های کنترل کیفیت از ابتدای سال‌جاری، میزان حد مجاز فلزات سنگین ۲۰ درصد کاهش یافته و حد مجاز سرب و آرسنیک به حداکثر ۱۲۰ و حد مجاز کادومیوم به حداکثر ۴۸تقلیل یافته است.

هاشمی تصریح کرد: داشتن حدود مجاز مبنای صدور مجوز برای ورود برنج به کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌صورت قاطع بر هر یک از این موارد نظارت دارد و ما هر روز بیش از روزهای قبل تلاش داریم تا سلامت‌محوری در کشور را ارتقا بدهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: که تمام محصولات دغدغه مغایرت با سلامت کشوری را نداشته باشند با توجه به کارهای انجام شده توسط سازمان غذا و دارو هم امنیت روانی مردم خوب شده و هم این اتفاق افتاده است.

هاشمی در خاتمه گفت: ‌واقعیت این است که قبل از مطرح کردن موضوعات این چنینی مسئولان بهتر است آن را با متولیان امر مطرح کرده و بعد از قطعی شدن آن‌را به اطلاع عموم برسانند.

اخبار اجتماعی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------