وضعيت پرونده اسيدپاشي از زبان استاندار



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده اسيدپاشي

 

اخبار اجتماعی - وضعيت پرونده اسيدپاشي از زبان استاندار

استاندار اصفهان گفت: گزارشات و فیلم ها نشان می دهد که فرد اسیدپاش از مشکلات روانی برخوردار بوده است.

رسول زرگرپور با اشاره به آخرین پیگیری های انجام شده در حادثه اخیر اسیدپاشی اظهار داشت: چندین گروه از کارآگاهان در سطح ملی و نیروهای امنیتی بررسی های دقیق و کاملی کرده و یک چتر امنیتی را ایجاد کرده اند. تعداد قابل توجهی مظنون وجود دارد، اینکه فردی مشخص متهم اصلی باشد هنوز مشخص نیست و بررسی ها ادامه دارد، بنابراین هیچ متهمی را به عنوان متهم اصلی دستگیر نکرده ایم.

زرگرپور با اعلام اینکه بررسی این موضوع در مرحله حساسی قرار دارد، افزود: به دلیل حساسیت اطلاعات را خیلی بیان نمی کنیم تا به تصمیمات و پیگیری ها در مورد شناسایی های انجام شده خللی وارد نشود. وی در ادامه به وجود انگیزه روانی در حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که فرد اصلی دستگیر نشود با قطعیت نمی شود دلیل این حادثه را تشخیص داد، حادثه دیدگان از هر گروهی بوده اند و آخرین مورد هم خانمی محجبه در خانواده ای جبهه رفته بود اما گزارشات و فیلم ها نشان می دهد که فرد از مشکلات روانی برخوردار بوده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: سه دلیل و انگیزه پیش روی ماست. انگیزه شخصی به این دلیل که برخی خانم ها ارتباطاتی داشته اند، انگیزه روانی و سوم انگیزه عقیدتی که می تواند با توجه به پوشش خانم ها باشد چراکه آن ها در گروه رفتاری متفاوتی هستند و احتمال ضعیفی دارد زیرا که از هر دو گروه رفتاری هم نمونه اسیدپاشی داشته ایم. زرگرپوربا تاکید بر اینکه هیچ التهابی در استان اصفهان وجود ندارد، گفت: پس از پر آبی زاینده رود مردم در وضعیت مسرت بخشی هستند، آن چه بود جوسازی رسانه بیگانه و شبکه های مجازی بود، شاهد ما هم باز بودن مدارس و حضور حداکثری دانش آموزان و دانشجویان در محل تحصیل است. درست است که غیبت هایی هم شد اما قابل توجه نبود.

وی اعتصاب عمومی در اصفهان را کذب محض دانست و افزود: این اعتصابی که از سوی بیگانگان اعلام شد حتی صفر درصد هم رخ نداد. این نشان از یک بلوغ فکری و سیاسی در مردم است که این شایعات بر آن ها اثری ندارد. استاندار اصفهان در ادامه به اقدامات بازدارنده و اقدامات استانداری اشاره کرد و تصریح کرد: ما ضریب امنیتی شهر را بالا بردیم، به شایعات به موقع پاسخ دادیم و حتی عملیات روانی انجام دادیم.

زرگرپور در پاسخ به این سوال که کلیپی از مظنونان اسیدپاشی در فضای مجازی می چرخد که نیروهای امنیتی آن ها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، بیان داشت: این موارد کذب است، نیاز به چنین کاری نیست به لطف خدا و توان شبانه روزی در سطح ملی به مردم قول و تعهد داده ام هرکس در هر لباسی و وابسته به ارگانی باشد معرفی خواهیم کرد. قوه قضاییه هم اسیدپاشان را به اشد مجازات خواهد رساند.

اخبار اجتماعی - ایسکانیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------