واکنش وزیر نسبت به گرفتن فیلم‌ از بیماران



اخبار,اخبار اجتماعی , گرفتن فیلم‌ از بیماران

 

اخبار اجتماعی - واکنش وزیر نسبت به گرفتن فیلم‌ از بیماران

وزیر بهداشت نسبت به گرفتن فیلم‌ از بیماران در بیمارستانها واکنش نشان داد و گفت: انتشار فیلم‌های بیماران در فضای درمانی با منشور حقوق بیماران مغایر است، ضروری است با همکاری وزارت دادگستری، برای تعیین مجازات، لایحه ای تعیین شود.

به گزارش تسنیم، سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم ایمن سازی با واکسن 5 گانه ضمن بیان اینکه انتشار فیلم‌های بیماران در فضای درمانی مغایر با منشور حقوق بیماران است، اظهار داشت: در دنیای فناوری امروز، بروز چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است ولی باید به سمتی برویم که بتوانیم از طریق قانون جلوی آنها را بگیریم و از حریم بیماران محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه پرسنل بیمارستان در تهیه فیلم‌های بیماران مقصر نیستند، عنوان کرد: انتشار فیلم‌های بیماران در فضای مجازی با منشور حقوق بیماران مغایر است ولی مقصران اصلی تهیه فیلم‌های بیماران در مراکز درمانی پرسنل بیمارستان نیستند زیرا ساحت حوزه پزشکی از این اتفاقات بری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ضروری است فرهنگ جامعه بخصوص اخلاق تقویت شود، عنوان کرد: بخش عمده ای از تصاویر و فیلم‌های مربوط به بیماران که بر روی شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، غیر قابل کنترل است. ضمناً خیلی از بیماران ملاقات کننده و همراه دارند و به طور کامل تحت کنترل نیستند. با این حال معاونت حقوقی وزارت بهداشت پیگیر این روند خواهد بود تا لایحه ای به مجلس ارائه دهیم که جلوی بروز این مشکلات در بیمارستانها و مراکز درمانی گرفته شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ضروری است هرچه سریعتر با همکاری وزارت دادگستری، به منظور تعیین مجازات برای این رفتارهای ناپسند، لایحه ای تعیین شود.
اخبار اجتماعی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------