اعلام جدیدترین آمار از شکایات زیرمیزی پزشکان



اخبار,اخبار اجتماعی ,شکایات زیرمیزی پزشکان

 

اخبار اجتماعی - اعلام جدیدترین آمار از شکایات زیرمیزی پزشکان

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، با اعلام اینکه در 10 روز اخیر تعداد شکایات قابل رسیدگی مربوط به خدمات تعرفه ای و بستری بر اساس مستندات در سامانه 1690 کمتر از 100 مورد بوده است، گفت: ویزیت پزشکان، فقط یک نرخ دارد.

به گزارش مهر، دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در دهمین همایش سالانه انجمن پزشکان عفونی کودکان ایران و ششمین بزرگداشت دکتر احمد سیادتی، افزود: این آمار از پانزدهم آبان ماه که طرح های نظارتی در قالب استفاده از سامانه 1690 برای رسیدگی به تخلفات در حوزه تعرفه های پزشکی و زیرمیزی به دست آمده است ، افتخاری دیگر برای جامعه پزشکی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در واقع تعداد شکایات رسیدگی شده کمتر از انگشتان دست است، چرا که این آمار نشان می دهد پزشکان ما با برنامه روشن ملی گام برمی دارند.

زالی افزود: امروز باید اعلام کنیم که جامعه پزشکی از این آزمون پرافتخار سربلند و پیروز شده اند.

همچنین رئیس  کل سازمان نظام پزشکی ایران در حاشیه این همایش، به خبرنگاران گفت: اکنون ویزیت تمامی پزشکان در مراحل مختلف ارائه خدمت به بیمار فقط یک نرخ دارد اما لازم است که یک نوع طبقه بندی ویزیت در کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: اکنون نرخ ویزیت پزشکان برای کودکان، افراد مسن، بیماران عفونی و بیمارانی که شرایط خوبی ندارند طبقه بندی نشده و فقط بحث زمان معاینه لحاظ شده است که باید در این زمینه طبقه بندی ویزیت صورت گیرد.

زالی با بیان اینکه ویزیت پزشکی در ایران نسبت به تمام مناطق پیرامون کشور پایین ترین نرخ است، افزود: ویزیت پزشکان ما به نرخ واقعی نیز نزدیک نشده و در نظام تعرفه گذاری باید طبقه بندی ویزیت را لحاظ کنیم تا ویزیت ساده، تخصصی، جامع و مشاوره نظیر دیگر کشورها در ایران نیز نرخ های متفاوتی داشته باشد.
اخبار اجتماعی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------