آب تهران نیترات دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی , آب تهران

 

اخبار اجتماعی - آب تهران نیترات دارد؟ نگران نباشید، سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی در ایران اجرا شد

این روزها بحث آلودگی آب تهران به نیترات داغ شده است. به موازات این خبرها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی با روش الکتروشیمی خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ آلودگی آب تهران به نیترات، خبری است که رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرده و البته بر آن پافشاری هم می کند. هرچند که استانداری و آب منطقه ای آن را تکذیب کرده اند.

البته نیترات در سال های گذشته همیشه یکی از آلودگی های تهدید کننده آب تهران بوده است. چه اینکه میزان مصرف آب چاه در تهران در زمان کمبود آب بالا می رود. همان اتفاقی که در اواخر تابستان امسال افتاد و هنوز هم ادامه دارد.

با این حال یک شرکت دانش بنیان، سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی با روش الکتروشیمی را با سرمایه و حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمونه سازی و اجرایی کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سامانی مجد، مدیرعامل این شرکت دراین باره گفت: تا کنون موفق به تولید فناوری هایی از جمله سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با روش الکترولیز نمک طعام ، سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با روش الکترولیز کلرید آب و سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی با روش الکتروشیمی شده ایم.

سامانی مجد درباره تولید سامانه گندزدایی پیشرفته هم گفت: این سامانه به دنبال یک قرارداد پژوهشی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ساخته شد و با سرمایه خود شرکت به نحو صددرصد پیشرفته و متفاوتی توسعه داده شد و به عنوان محصول اول و استراتژیک شرکت بهین آب مطرح شد.

او گفت: با توجه به وجود فناوری رنگ سنجی و تشابه بنیادی، فناوری های کلرسنج آن لاین و کدورت سنج دیجیتالی نیز در شرکت ساخته شد و دبی سنج گاز نیز که یک دستگاه کوچک است جهت اندازه گیری مقدار گاز در مقیاس کوچک در آزمایشگاه شرکت طراحی و ساخته شد.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------