ابطال علامت استاندارد 20 فرآورده غذایی + اسامی



اخبار,اخبار اجتماعی ,علامت استاندارد

 

اخبار اجتماعی - ابطال علامت استاندارد 20 فرآورده غذایی + اسامی

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان تهران از ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد 20 فرآورده غذایی خبر داد.

به گزارش تابناک، افشین زمانی با تاکید بر اینکه فرآورده های دارای پروانه تشویقی نیز زیر ذره بین استاندارد هستند، گفت: در این جهت پروانه 16 فرآورده که پروانه استاندارد تشویقی داشتند ابطال شد.

طبق اعلام وی پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده های شکر بسته بندی شده با نام تجارتی آدان، چای سیاه کیسه ای با نام تجارتی عطا ، زعفران رشته ای با نام تجارتی محصولات غذایی 110 ، چای سیاه شکسته خارجی و مخلوط داخلی و خارجی (بدون اسانس) با نام تجارتی عطا نیز ابطال شده است.

زمانی همچنین از صدور 11 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های غذایی خبر داد.

همچنین مسلم بیات - مدیر کل استاندارد استان تهران - از توقیف مقادیر زیادی از انواع فرآورده‌های گوشتی، نوشیدنی‌ها و لبنیات غیر استاندارد در تهران از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گفته وی 4240 کیلوگرم و 1220 بسته انواع فرآورده های گوشتی غیر استاندارد، از ابتدای سال تا کنون کشف و توقیف شده است.

بیات در تشریح لبنیات غیر استاندارد توقیف شده گفت: کارشناسان و بازرسان استاندارد 47 هزار و 504 واحد انواع لبنیات شامل شیر، پنیر، بستنی، دوغ، خامه، ماست و کره را به علت غیر استاندارد بودن توقیف کردند.

وی افزود: ‌در جریان این بازرسی‌ها بیش از 13 هزار عدد انواع نوشیدنی و 8400 بطری آبلیموی غیر استاندارد جمع آوری شده است.

مدیر کل استاندارد استان تهران از شهروندان درخواست کرد که ضمن استفاده نکردن از مواد غذایی غیراستاندارد، مواد تخلف را با سامانه تلفنی 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.

طبق اعلام اداره استاندارد استان تهران، بیات از توقیف بیش از 28 هزار عدد جعبه شیرینی غیراستاندارد در تهران خبر داد و تاکید کر : جعبه های شیرینی هم از لحاظ وزن و هم از لحاظ بهداشتی بودن، مشمول استاندارد اجباری است.

وی ضمن هشدار به قنادی های تهران در مورد استفاده از جعبه های استاندارد گفت: به مصرف کنندگان توصیه می شود هنگام خرید حتما به نشان استاندارد روی جعبه های شیرینی توجه کنند.
اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------