توضیحات وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی در مورد وضعیت قربانیان



اخبار,اخبار اجتماعی ,دانش‌آموزان شین‌آبادی

 

اخبار اجتماعی - توضیحات وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی در مورد وضعیت قربانیان/ ۸ کودک دیه کامل گرفتند

وکیل دانش آموزان شین‌آبادی گفت: پس از گذشت ۲سال، هنوز دولت به تعهدات خود در زمینه معیشت دانش‌آموزان شین‌آبادی عمل نکرده است. حتی این کودکان به جای رفتن به مدرسه در نمازخانه درس می‌خوانند.

حسین احمدی‌نیاز در گفت‌وگو با فارس گفت: مسئولان وعده‌های زیادی به دانش‌آموزان شین‌آبادی دادند اما اکنون فراموش کرده‌اند به طوری که بعد از گذشت دوسال از وقوع آتش‌سوزی در مدرسه روستای شین‌آباد، دولت در مورد معیشت این کودکان نتوانسته به تعهد خود عمل کند.

وی ادامه داد: همچنین بهتر بود امکانات ویژه‌ای برای ۱۲ دانش‌آموزی که سوختگی حاد دارند ایجاد می‌شد مثلاً کلاس درس ویژه‌ای داشته باشند چون برخی از آن‌ها کاملاً صورت خود را از دست داده یا نمی‌توانند خودکار به دست بگیرند اما اکنون این کودکان به جای رفتن به مدرسه در نمازخانه درس می‌خوانند.

احمدی نیاز افزود: استانداردسازی در زمینه کلاس درس این افراد هنوز انجام نشده این درحالی است که حدود ۳ ماه از بازگشایی مدارس می‌گذرد.

وکیل دانش آموزان شین‌آبادی گفت: از ۲۶ خانواده این حادثه، ۸ نفر دیه کامل را دریافت کرده‌اند و برای مابقی دانش آموزان نیز ظرف امروز و فردا از طریق قوه قضاییه برای ابطال رضایت‌نامه‌ای که امضا شده اقدام می‌شود.

۱۹ آذر ۹۱ حادثه تلخ آتش‌سوزی در کلاس درس دخترانه روستایی در شین‌آباد پیرانشهر اتفاق افتاد. ۲۶ دانش‌آموز شین‌آبادی جراحی پلاستیک شده و ۱۲ نفر از آن‌ها دچار سوختگی حاد شدند. به طور کلی از دی سال گذشته تاکنون ۳۲۶ بار این دانش‌آموزان در بیمارستان حضرت فاطمه (س) ویزیت شده‌اند، ۵۱ عمل جراحی، ۱۰۱ مشاوره و روانشناسی بالینی و ۳۷ بار لیزر انجام شده است.
اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------