اضطراب اولیاء دانش آموزان یک مدرسه درکرج



اخبار,اخبار اجتماعی ,مدارس

 

اخبار اجتماعی - اضطراب اولیاء دانش آموزان یک مدرسه درکرج

طبق مقررات راهنمایی و رانندگی تردد ماشین آلات سنگین راهداری ، تریلرها و کامیون های بزرگ در فضای شهرها ممنوع است اما آنچه در کرج دیده می شود خلاف این مقررات را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، مدتهاست اولیاء و مربیان یک مجتمع آموزشی درخیابان ابوذرکرج برای دورکردن خطرغول های جاده و بیایان از جان بیش از یکهزار دانش آموز به این در و آن در می زنند تا شاید مسوولی صدای آنان را بشنود لیکن به ظاهر گوش شنوایی برای شنیدن این واقعیت وجود ندارد.

والدین هر روز صبح دست فرزندان خود را می گیرند و تا داخل مدرسه هدایت می کنند ضمن آنکه گوشه چشمی هم به حرکت این غول های سنگین وزن دارند که مبادا خطای راننده ها جان عزیزانشان را تهدید کند.

اولیاء و مربیان می گویند: بیش از یکسال است که لودرها ، کامیون ها، بیل مکانیکی و به تازگی یکدستگاه تریلر هم در مقابل این مجتمع آموزشی جا خشک کرده اند و هر روز نعره کنان رفت وآمد می کنند بطوریکه دود ناشی از اگزوزها فضای کلاس ها راهم آلوده می کند.

برخلاف سایر مدرسه ها، حتی خیابان های مقابل ورودی این مجتمع بزرگ آموزشی که دو طرف آن در مسیرهای اصلی شهر قرار دارد، خط کشی نیست، بهارامسال یکی ازمعاونان این مجتمع آموزشی براثرتصادف با خودرو مقابل مدرسه بشدت مصدوم و چند ماهی در بیمارستان و منزل تحت درمان قرار گرفت.

مصدومیت معاون مدرسه لرزه براندام والدین انداخت و به قول خودشان خطرخیابان های اطراف مدرسه کم است که توقف و حرکت غول های بیابان هم به آن اضافه شده است.

تعداد ماشین های سنگین اطراف این مجتمع گاهی مواقع از10 دستگاه هم فراتر می رود که به گفته یکی از مسوولان مجتمع آموزشی رشد نو، مربوط به چند شرکت خدمات عمرانی هستند.

«محمد روشناس» یکی از مسوولان مجتمع آموزشی رشد نو به خبرنگار ایرنا گفت: بارها از مسوولان این شرکت ها برای جابجایی ماشین آلات سنگین خود به مکانی خارج از محدوده خیابان اصلی صحبت شده است لیکن توجهی ندارند.

وی افزود: چندی پیش یکی از ماشین ها بدون راننده به حرکت درآمد که به لطف خدا به خیر گذشت.

وی بیان کرد: همچنین از سوی انجمن اولیا و مربیان مجتمع آموزشی رشد نو برای جابجایی این ماشین آلات با شهرداری کرج مکاتبه شد لیکن بی نتیجه بود.

این مسوول گفت: به خاطر پیشگیری از خطرات ناشی از تردد این ماشین آلات سنگین و خودروهای سبک چند نفر از کارکنان مجتمع آموزشی درب مدرسه استقرار یافته اند.

روشناس افزود: برای رفع این مشکل از سوی مدرسه به شورا و شهرداری نامه نگاری شده است لیکن پاسخ مدیریت شهری این بود که از حوزه وظایف آن خارج است و به راهنمایی و رانندگی مربوط می شود.

خبرنگار ایرنا درتماس تلفنی با «حجت الله غلامرضایی» و «حمیدرضا ابوالحسنی» دو عضو شورای اسلامی شهر کرج و همچنین شهرداری منطقه هشت کرج این موضوع را با آنان درمیان گذاشت که قول رسیدگی دادند.

«اصغر نصیری» قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج به ایرنا گفت: با هماهنگی شهرداری منطقه هشت کرج برای جابجایی این ماشین آلات اقدام خواهد شد ضمن آنکه موضوع خط کشی عابر پیاده در اطراف این مجتمع آموزشی در دستورکار قرار می گیرد.

سرهنگ «همایون شریفی » رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز دیگر مسوولی بود که خبرنگار ایرنا این موضوع را با وی در میان گذاشت که این مسوول گفت: در اسرع وقت موضوع را بررسی می کنیم .

به هرحال با اطلاع رسانی این موضوع اولیاء و مسوولان این مجتمع چشم انتظار اقدام عملی از سوی مسوولان هستند. 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------