عضو شورای شهر: زمین را از محرومترین افراد می‌گیرند و به برج‌سازان می‌دهند



اخبار,اخبار اجتماعی , شورای شهر تهران

 

اخبار اجتماعی - کسی مجوز ساخت و ساز غیرقانونی به نهادهای نظامی نداده
عضو شورای شهر: زمین را از محرومترین افراد می‌گیرند و به برج‌سازان می‌دهند

زمین را از محرومترین افراد، برای ساخت پارک، گرفتند بعد هم آن را برای برجسازی واگذار کردند و به صورت علنی هم دروغ می گویند. حالا جواب مردم را که اعتراض می کنند، چه کسی می دهد؟

عضو شورای شهر تهران درباره غیرقانونی بودن ساخت و ساز در شهرک شهید دقایقی توضیح داد و گفت کسی چنین مجوزی را نداده است. غلامرضا انصاری، در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه گذشته، درباره برجسازی و تسطیح تپه های شیان واقع در محدوده شهرک شهید دقایقی، از غیرقانونی بودن این ساخت و ساز خبر داد و به خبرآنلاین گفت: ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا مجوز کار خلاف قانون به کسی نداده است.

بخشی از یکی از تپه های شیان و لویزان در محدوده شهرک شهید دقایقی صاف شده و در آن برجی می‌سازند، نظر شما در این باره چیست؟
پیام مقام معظم رهبری که در همایش مقابله با فساد اقتصادی و اداری قرائت شد، بسیار گویاست. معظم له اشاره کردند (نقل به مضمون) که کانونهای فساد مشخص است و وظیفه سه قوه برخورد با این مسایل است. یکی از این کانونهای فساد، مسئله ساخت و ساز در کلانشهرها، از جمله شهر تهران است. سهم آیندگان از شهر را به خاطر کارهایی که امروز می خواهیم انجام دهیم، با این کار می فروشیم و هم اینکه پول بی حساب و کتاب وارد سیستم شهرداری می شود و چون بهره‌وری این پول مهم نیست، کسی برای آن دل نمی سوزاند که هزینه تمام شده پروژه های شهری چقدر است. بعضی اوقات سه تا ده برابر قیمت تمام شده معمول، برخی از کارهای شهرداری خرج برمی دارد. هیچ کس هم سئوال نمی کند که چرا با این قیمت این بزرگراه یا آزادراه ساخته شده است.

بنابراین یکی از جاهایی که قوه قضاییه باید برای مقابله با فساد به جد در آن وارد شود و شورای شهر نیز استقبال می کند، همین موضوع ساخت و ساز است که هم در ارتفاعات بالای 1800 متر تهران دنبال می شود و هم مسایلی مانند تخریب برخی ساختمان های تاریخی مثل بزرگترین ساختمان عصر معاصر در خیابان نلسون ماندلا (کاخ حبیب ثابت) را می بینیم و همینطور باغات و فضای سبز را شاهدیم که هر روز تخریب می‌شود. مثلا پارک مادر را ببینید، زمین را از محرومترین افراد، از مالکان مستضعفی که تعاونی مسکن داشتند، برای ساخت پارک، گرفتند. بعد هم آن را برای برجسازی واگذار کردند و به صورت علنی هم دروغ می گویند و واقعیت این پارک و اسناد و مدارک را انکار می کنند که اصلا پارکی وجود نداشته. حالا جواب مردم را که اعتراض می کنند، چه کسی می دهد؟

آقای قناعتی، همکار شما می گوید شهرک شهید دقایقی نظامی و امنیتی است و شورای شهر نمی تواند بر ساخت و ساز داخل آن نظارت کند، با این حرف موافقید؟
نه، هیچ یک از نهادهای نظامی، نه قوه قضاییه، نه ستاد کل نیروهای مسلح و نه مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، اجازه تخلف و عملکرد غیرقانونی را به هیچ نهاد نظامی نمی دهد. شما دولت را ببینید، اگر بخواهد در ساخت و ساز در شهرها، تخلف کند، هیچ کس اجازه نمی دهد. خیلی از طرح های ملی دولتی را ببینید که علی رغم اینکه عناصر قدرت پشت آن هستند، مورد مخالفت قرار می گیرد و محیط زیست اجازه این کارها را نمی دهد.

در رقیق ترین حالت می توان گفت دلیل این کارها، بی حساسیتی در مدیریت شهری است. لذا پیشنهاد می‌کنیم ستادی که برای مبارزه با فساد تشکیل شده، در بحث ساخت و سازهای شهری به خصوص تهران به صورت جدی وارد شود و ما هم از آن استقبال می کنیم.
اخبار اجتماعی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------