چرا لوازم آرایشی ایرانی مشتری ندارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی , لوازم آرایشی ایرانی

 

اخبار اجتماعی - چرا لوازم آرایشی ایرانی مشتری ندارد؟

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی علت واردات زیاد این محصولات را کمبود کالا و پایین بودن کیفیت نمونه‌های مشابه در داخل کشور دانست. 

محمدرضا بوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست، اظهار کرد: اگر ظرفیت تولید را به اندازه نیاز کشور افزایش دهند، باز هم کیفیت پایین است و همین موضوع مصرف‌کننده را ترغیب می کند که به سراغ کالاهای خارجی برود.
 
وی درباره دلایل پایین بودن کیفیت نمونه‌های داخلی این محصولات تصریح کرد:‌ عقب بودن سطح ماشین‌آلات و نبودن برندهای خوب باعث کاهش کیفیت محصولات تولیدی می‌شود. از سوی دیگر گاهی اوقات قیمت‌های تمام شده کالاهای تولید داخل با اینکه تعرفه‌های واردات ما حدود ۲۶ تا ۳۰ درصد است نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار بالا است.
 
رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به واردات سالانه حدود دو میلیارد دلاری لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: وزارت بهداشت اعتقاد دارد که ۸۰ درصد این واردات غیر قانونی است.
 
بوترابی با بیان این‌که سال‌هاست که با وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و گمرک برای کاهش تعرفه‌ها مذاکره می‌کنیم، اظهار کرد: جلوی قاچاق را به جز نظام تعرفه‌ای به هیچ شکل دیگری نمی‌توان گرفت چرا که در قاچاق باید سود قاچاقچی را کاهش و ریسکش را افزایش داد.
 
وی گفت: ۳۰ درصد عوارض می‌دهیم و بعضا نیز چند ماه برای ترخیص اجناس خود معطل می‌شویم اما در حال حاضر قاچاقچی‌ها کالاها را با هفت الی هشت درصد از سود می‌گیرند و در تهران ۴۸ ساعته تحویل می‌دهند؛ بنابراین باید تعرفه را کاهش داد تا برای قاچاقچی صرف نکند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------