شناسایی آسیب‌های اجتماعی حوزه دختران



اخبار,اخبار اجتماعی ,آسیب‌های اجتماعی

 

اخبار اجتماعی - شناسایی آسیب‌های اجتماعی حوزه دختران

دبیرکارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده مهمترین آسیب‌ها در حوزه دختران احصا شده است که بر اساس نتایج آنها اولین و مهمترین آسیب بحران هویت است.

فاطمه پهلوانی در گفت و گو با فارس گفت: کار گروه‌های زیر نظر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تحت یک آیین نامه مدون همکاری خود را با معاونت امور زنان آغاز کرده اند که کار گروه دختران نیز یکی از این کار گروه ها است تا در صورت نیاز به همکاری در برنامه‌های اجرایی این معاونت در حوزه دختران با همکاری یکدیگر بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: آسیب‌های حوزه دختران شناسایی و احصا شده است و تلاش داریم در جهت کاهش و یا رفع این آسیب‌ها با همکاری معاونت اقداماتی را انجام دهیم و برنامه‌های موجود را به نقشه‌های عملیاتی تبدیل کنیم.

این کارشناس اجتماعی افزود: هم اکنون بر اساس مطالعاتی که انجام شده است اولین آسیب در حوزه دختران که به صورت جدی نیازمند توجه ویژه است، مسئله بحران هویت است که نمونه‌های این بحران در نحوه پوشش و ظاهر تعدادی از دختران جامعه متأسفانه خودنمایی می‌کند.

پهلوانی اظهار داشت: نحوه پوشش‌ها افراد معمولا پیام‌هایی را برای مسئولان دارد و افرادی که در محیط کار و یا حتی محیط‌های خانوادگی خود به خوبی دیده نمی‌شوند با اظهار وجود خود در سطح جامعه سعی دارند کمبودهای خود را جبران کنند.

وی ادامه داد: بعد از بحران هویت، بهداشت روحی و جسمی دومین آسیب جدی در حوزه دختران است، بهداشت روانی که از ریشه استرس‌ها و مشکلات خانوادگی ایجاد می‌شود و متأسفانه شاهد هستیم سن ناراحتی‌ها با ریشه روانی در حال کاهش است که می‌توان از آن به عنوان یک هشدار نام برد و مسئولان باید برای این وضعیت چاره اندیشی کنند.

دبیر کار گروه دختران معاونت امور زنان تصریح کرد: باید برای این افراد محیط‌هایی برای اشتغال در نظر گرفته شود تا متناسب با تحصیلات و تخصصی که دارند بتوانند از توانایی‌های خود به خوبی استفاده کنند.

پهلوانی افزود: همچنین سلامت جسمی نیز باید همراه با سلامت روحی دختران جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بخشی از این آسیب‌هایی که هم اکنون متوجه دختران جامعه ما است، کاهش پیدا کند.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------