آیا واقعا هوا آلوده‌تر از سال‌های گذشته است؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

 

اخبار اجتماعی - آیا واقعا هوا آلوده‌تر از سال‌های گذشته است؟

در پاییز امسال تا کنون شاهد شش روز پاک ، 49 روز سالم و 35 روز ناسالم بوده‌ایم. در حالی‌که در زمان مشابه در سال گذشته یک روز پاک، 44 روز سالم و 45 روز ناسالم تجربه کرده‌ایم.

وقتی هوا ساکن است و آلاینده‌ها در یک جا محدود شده اند، آلودگی هوا وخیم تر می شود اما برخی شرایط خاص جوی می توانند منجر به آلودگی حاد هوا شوند، این شرایط وارونگی گرمایی است که در اواخر پاییز گریبانگیر کلانشهر های ماست اما امسال تدابیر زیست‌محیطی دولت یازدهم از جمله توقف توزیع بنزین پتروشیمی و در مقابل توزیع سوخت یورو 4 درکشور، آثار خود را نشان داد و تهرانی‌ها بنا بر آمارها و به گفته یک مقام مسئول محیط زیست، یک ماه دیرتر با ضرورت تشکیل کمیته "اضطرار" در وضعیت آلاینده‌های هوا مواجه شدند.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درگفت‌و‌گو با ایسنا، در این خصوص افزود: در پاییز امسال تا کنون شاهد شش روز پاک ، 49 روز سالم و 35 روز ناسالم بوده‌ایم. در حالی‌که در زمان مشابه در سال گذشته یک روز پاک، 44 روز سالم و 45 روز ناسالم تجربه کرده‌ایم.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در ادامه بیان کرد: نخستین کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در مواقعی که شاخص آلایندگی بیش از 150 باشد، تشکیل می‌شود که امسال در هشتم دی‌ماه برگزار شد و حدودا یک ماه نسبت به سال گذشته تاخیر داشته و این از بهبود کیفیت هوا حکایت می‌کند.

به گفته وی، اولین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در فصل پاییز و زمستان سال گذشته در نوزدهم آبان ماه و سال 91 در 11 آبانماه تشکیل شده بود. همچنین به طور کلی در ایام وارونگی دما در فصل سرما در سال 92 4 جلسه و در سال 91 5 جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران اقدام به تشکیل جلسه کرده بود.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------