نماینده شادگان در مجلس جلسه با ابتکار را ترک کرد/حضـور ابتکـار در سومین زنجیـره انسانی حمایـت از کـارون



خشک شدن رودخانه کارون ,زنجیـره انسانی حمایـت از کـارون

حضـور ابتکـار در سومین زنجیـره انسانی حمایـت از کـارون

سومین زنجیره انسانی حفاظت از رودخانه کارون با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در ساحل این رودخانه در اهواز تشکیل شد.

 معصومه ابتکار عصر امروز دوشنبه بعد از شرکت در جلسه شورای حفاظت از رودخانه کارون به همراه استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان در ساحل رودخانه کارون حضور یافت تا با این کار حمایت خود از خواسته و مطالبات زیست محیطی مردم خوزستان در حمایت از این رودخانه را نشان دهد.

تعدادی از فعالان محیط زیست و تشکلهای مردمی نیز با حمل دست نوشته هایی در این تجمع خودجوش حضور یافتند ولی به علت اینکه تنها دو ساعت زمان برای اطلاع رسانی برای تشکیل این زنجیره انسانی در اختیار داشتند تعداد زیاد نبود هر چند در این فرصت کوتاه هم تعداد قابل توجهی از مردم حضور داشتند.

ابتکار در این مراسم نمادین در پاسخ به اینکه نظر وی در شورای عالی آب ایران در دفاع از رودخانه کارون چه خواهد بود؟ تاکید کرد: هر تصمیمی در این خصوص گرفته شود نباید باعث لطمه وارد کردن به رودخانه کارون شود.

روز چهارشنبه هفته قبل مردم خوزستان به صورت خودجوش دومین زنجیره انسانی خود را با حضور هزاران نفر از مردم تشکیل دادند .

خشک شدن رودخانه کارون ,زنجیـره انسانی حمایـت از کـارون

نماینده شادگان در مجلس جلسه با ابتکار را ترک کرد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با حالت قهر جلسه شورای حفاظت حفاظت کیفی رودخانه کارون را ترک کرد.

در این جلسه که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور تشکیل شده بود عبدالله تمیمی به علت فرصت نیافتن برای بیان دیدگاه هایش در خصوص رودخانه کارون و آلودگی هوا جلسه را با حلت قهر ترک کرد.

وی در این خصوص گفت: موضوع رودخانه کارون آنقدر برای ما نمایندگان و مردم خوزستان اهمیت دارد که نمی توان در مقابل جفایی که به این رودخانه می شود سکوت کرد.

عبدالله تمیمی افزود: اکنون فرصتی دست یافته که بتوانیم بخشی از دغدغه های مردم خوزستان را به گوش نماینده دولت و معاون رئیس جمهور برسانیم ولی متاسفانه اداره کردن جلسه به گونه ای بود که فرصت به نماینده مردم و به عبارتی به صدای مردم نرسید این در حالی است که برخی مدیران دولتی این فرصت را به دست آوردند که در این خصوص سخنرانی کنند.

نماینده مردم شادگان تاکید کرد: دغدغه واقعی مردم را باید از زبان نماینده آنها شنید نه مدیرانی که به علت هزاران دلیل و مصلحت قادر به بیان اغلب واقعیت ها نیستند. اگر امروز مرکز نشینان با تصمیمات نسنجیده ضربات جبران ناپذیری به پیکره رودخانه کارون وارد می کنند بخشی از آن به این علت است که گزارشات مناسبی از درون استان به آنها نمی رسد.

وی تاکید کرد: با حالت قهر این جلسه را ترک کردم تا مردم بدانند برخی ها نمی خواهند واقعیت های زندگی مردم خوزستان و ارتباط لاینفک آن با جاری بودن رودخانه کارون به گوش مسئولان اصلی و متولیان این امر برسد.

 

 جلسه شورای کیفی رودخانه کارون و کارگروه آلودگی هوای خوزستان در حالی به ریاست ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد که بی نظمی در اجرای برنامه مسائلی را پیش آورد./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------