آخرین خبرها از پرونده پدیده شاندیز



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده پدیده شاندیز

 

ماجرای بنزین‌های آلوده، ابطال کارت معافیت فوتبالیست‌ها، وضعیت پدیده شاندیز، نطق مطهری در مجلس و پرونده برخی دولتی‌های سابق

 محمدعلی پورمختار در حاشیه همایش حقوق شهروندی و حق دفاع با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز در کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: در این پرونده هرکس کار خودش را انجام می‌دهد دادستانی پیگیر است و ما هم پیگیر هستیم.

وی افزود: علاوه بر «تبرک و پدیده» چهار زیرمجموعه دیگر هم وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به اینکه فعالیت پدیده شاندیز متوقف شده تبلیغات تبرک قانونی است یا خیر، گفت: تبرک به دنبال ساخت یک مجتمعی بود که ممنوع شد اما تبلیغ محصولات آن مشکلی ندارد چرا که بین تبلیغ محصول و سهام‌گذاری تفاوت وجود دارد. در واقع تبرک حق فروش سهام ندارد.

پورمختار در خصوص تحقیق و تفحص از تخلفات شهرداری اظهار داشت: شکایاتی مطرح می‌شود که ما به آنها رسیدگی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا برای اتفاقی که در مجلس پس از نطق علی مطهری افتاد برای وی پرونده‌ای تشکیل شده است یا نه، گفت: بعید است در این رابطه پرونده‌ای تشکیل شود چرا که یک مقوله‌ای داخل مجلس بوده و اظهارنظری صورت گرفته است.

وی در خصوص اینکه آیا در بحث محیط زیست پرونده‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح است، پاسخ منفی داد.

خبرنگاری گفت که اخیراً اخباری منتشر شده مبنی براینکه بابک زنجانی ۲ را شناسایی کردند و مشخص شده تخلفاتی داشته که پورمختار در پاسخ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا غیر از رحیمی برای مسئولان عالی‌رتبه دیگر در دولت قبل پرونده‌ای داریم یا خیر، گفت: بله، تعدادی پرونده از قبل وجود داشته که افراد مسئولیت داشته‌اند اما هیچ کدام از پرونده‌ها هنوز آماده ارسال به قوه قضاییه نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید براینکه در مورد دو تابعیتی‌ها پرونده‌ای نداشته‌ایم به بحث فوتبالیست‌هایی که جعل کارت کرده بودند اشاره کرد و گفت: پرونده این افراد همچنان مطرح است کارت تعدادی از آنها ابطال شده و باید به خدمت سربازی بروند.

وی تصریح کرد: راجع‌به تعداد دیگری تصمیم گرفته شد که به عنوان سرباز فعالیت کنند اما ما مخالفیم چرا که این امر به جای تنبیه یک نوع تشویق برای این افراد است.

پورمختار در پاسخ به این سؤال که نتیجه گلایه شما از سازمان ثبت به کجا رسید، گفت:‌ این موضوع در کمیته سیاسی مورد رسیدگی قرار گرفت و قرار شد یکسری اصلاحات صورت گیرد پارتی‌ بازی نبوده بلکه اعتراضات راجع‌به این بود که تعدادی از افراد مستحق مجوز سردفتری هستند اما به آنها اعطا نشده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص پرونده‌ بنزین‌های آلوده گفت:‌ پرونده بنزین‌های آلوده دو هفته پیش در نوبت رسیدگی هیئت رئیسه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این پرونده ابتکار و وزیر نفت به مجلس آمدند و توضیحاتی ارائه کردند و نتیجه‌ای که گرفته شد در گزارشات وجود دارد که دلیل اصلی آلودگی هوا در تهران و شهرستان‌ها بحث بنزین پتروشیمی نبوده است.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------