آخرین وضعیت دریاچه ارومیه



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت دریاچه ارومیه

 

معاون امور تالاب‌های دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از پیش بینی 40 میلیارد بوجه در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود باقرزاده کریمی افزود: در حال حاضر 1500 کیلومتر مربع از وسعت آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه و قرار می‌گیرد خاطرنشان کرده بود که عمده مصرف‌کنندگان این حجم آب، کشاورزان منطقه هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تالاب دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه و 2میلیارد مکعب نسبت به کم ترین وضعیت که از نظر مساحت 600کیلومتر مربع و حجم 500 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وی در خصوص افزایش بارش در اینمنطقه گفت: بارش در این دوره نسبت به میانگین بارندگی کمی افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود در بهار و تابستان سال آینده بیش از نرمال است.

به گزارش ایسنا، دریاچه ارومیه به عنوان بیستمین دریاچه بزرگ جهان با مساحتی حدود 483 هزار هکتار یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی و بزرگترین دریاچه داخلی ایران به شمار می‌آید که از سال 1354 در فهرست کنوانسیون حفاظت از تالابها (رامسر) ثبت شده است. دریاچه ارومیه و جزایر متعدد آن به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد اکولوژیکی از سال 1346 به عنوان منطقه حفاظت شده و از سال 1349 به عنوان پارک ملی مورد حفاظت قرار گرفته است.

 

این دریاچه از سال 1354 به عنوان ذخیره‌گاه بیوسفر در برنامه انسان و کره مسکون سازمان یونسکو معرفی و در آن ثبت شده است و در سال 1354 دریاچه ارومیه و تعدادی از دریاچه‌های آب شیرین جنوبی آن به علت دارا بودن معیارهای جهانی کنوانسیون حفاظت از تالابها (رامسر 1971) در لیست تالاب‌های کنوانسیون قرار گرفته است و هم اکنون به دلیل مشکلات زیست محیطی در لیست فهرست تالاب‌های در معرض تغییرات شدید اکولوژیکی این کنوانسیون جهانی قرار دارد.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------