سرعت کار برای دستگیری اسیدپاش اصفهان افزایش یافته، به‌زودی اخبار خوشی به گوش مردم می رسد



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده اسیدپاشی

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پیگیری‌های نیروهای انتظامی برای دستگیری متهم پرونده اسیدپاشی اصفهان ادامه دارد و به‌زودی اخبار خوبی در این زمینه می‌رسد.

به گزارش تیک، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ماهانه خود درباره آخرین پیگیری‌های دستگیری متهم پرونده اسیدپاشی اصفهان، اظهار داشت: سرعت کار برای دستگیری مجرم اسیدپاشی بیش از قبل شده و با توجه به شواهد و اقدامات پلیس امیدواریم به‌زودی اخبار خوشی در این رابطه به گوش مردم برسانیم.

وی با اشاره به اعدام آخرین بازمانده حادثه گلپایگان در ملأعام اظهار داشت: حکم آخرین بازمانده حادثه گلپایگان امروز در محل شهادت اعضای نیروی انتظامی و در جمع مردم انقلابی گلپایگان اجرا و این فرد به دار مجازات آویخته شد.

فرمانده انتظامی اصفهان در تشریح فعالیت این باند خلاف‌کار بیان کرد: این باند فعالیت مجرمانه خود را از سال 79 آغاز کرده و تا کنون بیش از 9 فقره سرقت مسلحانه انجام داده و 12 نفر از مردم عادی و 3 نفر از نیروی انتظامی را کشته بودند.

وی افزود: این باند 22 مجروح نیز از جنایات خود باقی گذاشتند و از 23 دستگاه خودرو در انجام اعمال مجرمانه خود استفاده کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه چرا با وجود تعدد تخلفات مجرمان حادثه گلپایگان دستگیری این افراد به درازا کشیده بود، تصریح کرد: این افراد تا به حال 8 مرتبه به‌دلیل تخلفات جزئی دستگیر شده بودند اما با توجه به اینکه باند پیچیده و بسته‌ای داشتند، برخی از جرم‌های آنان دیر لو رفته بود و آنها قتل‌های خود را بعد از آخرین آزادی و از سال 88 شروع کرده بودند.

وی با بیان اینکه در دی‌ماه امسال در بخش کنترل گذرنامه‌ها در پایانه‌ها، 53هزار و 125 گذرنامه مورد کنترل قرار گرفت، افزود: در دی ماه 533 واحد صنفی متخلف پلمپ شد و 16هزار و 121 واحد از اماکن مورد بازدید قرار گرفت.

سردار آقاخانی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز 94 گفت: تدوین برنامه پاک‌سازی نقاط آلوده در شهرستان‌های استان به‌ویژه در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن سیاحتی و زیارتی در ادامه طرح آرامش در دستور کار پلیس قرار گرفته و در دی ماه نیز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی سوءاستفاده از مصرف مواد مخدر در مناطق آلوده برنامه‌ریزی شده و در این ماه بالغ بر 3 تن مواد مخدر کشف شده که در 10 ماه نخست امسال 29 تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است.

وی پیرامون میزان کشف جرائم استان اصفهان در 10 ماه ‌سال 93، اظهار داشت: مجموع سرقت‌ها در 10ماهه ‌امسال در مقایسه با سال گذشته 7 درصد کاهش داشته و کشفیات آن 2.2 درصد افزایش داشته، سرقت به‌عنف 13.2 درصد کاهش و کشفیات سرقت به‌عنف 9 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: مجموع کشفیات سرقت مسلحانه نزدیک به 60 درصد افزایش داشته و شاخص کشفیات سرقت مسلحانه به 137 درصد رسیده و در این مدت 125 باند مختلف جرایم در سطح استان منهدم شده است.

وی افزود: کشف کالای قاچاق 43 درصد افزایش داشته و در جرایم فسادی کشفیات کلانی بوده و در این کشفیات، بهره‌گیری از تجهیزات علمی جدید از جمله نکات مهمی بوده که به آن توجه داشتیم.

سردار آقاخانی از انهدام 2 باند سرقت خودرو با شیوه سند نمره‌کار خبر داد و تصریح کرد: از این باند تا به حال 43 دستگاه خودرو کشف شده و دستگیری 18 نفر سارق و مال‌خر، انهدام 2 باند سرقت منازل در سطح استان با 83 فقره سرقت منزل، انهدام باند بزرگ سرقت خودرو در سطح اصفهان، دستگیری جاعل بزرگ کشور در اصفهان با کشف اسناد و مدارک دولتی از موارد خاص در بحث عملکرد و کشفیات انتظامی استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان گفت: جشنواره رسانه در سوم اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین ایجاد شیفت مشاوره در مجموعه معاونت اجتماعی از 14 تا 17 بعدازظهر خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مواد مخدر نیروی انتظامی برای بازدید عموم آماده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به هشدارهای پیشگیرانه پلیس فتا اظهار داشت: با توجه به آمار بالای کلاه‌برداری یارانه‌ای از شهروندان می‌خواهیم ضمن توجه به پیامک جعلی هرگونه سوءاستفاده و اقدام افراد فرصت‌طلب را به پلیس گزارش دهند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه در دی ماه 6هزار و 135 فقره تماس از شهروندان با دفتر نظارت همگانی (197) برقرار شده، افزود: 24 درصد از این تماس‌ها منجر به پاسخگویی و راهنمایی و 22 درصد پیام شهروندان در قالب انتقاد، شکایت و پیشنهاد و بقیه مشاوره و پاسخگویی به نیازها بوده است.

وی با اشاره به 32 مؤسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی مرتبط با ناجا مستقر در سطح استان گفت: بالغ بر 4هزار نفر نگهبان مؤسسات امنیت آفرین در سطح استان جهت پیشگیری و ساماندهی امور نگهبانی در راستای جلوگیری از سرقت به کار گرفته شده و این افراد نگهبانان محله در مراکز اقتصادی و مجتمع‌های مسکونی هستند که دستگیری و شناسایی سارقان خودرو و منزل را داشتند و اکنون هزار نقطه از استان با نگهبان محله پوشش داده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون آموزش به کارکنان نیروی انتظامی به‌منظور رعایت حقوق شهروندی و تکریم مردم بیان کرد: دوره‌های ارتقای رفتار کارکنان گذاشته شده و تا به حال بالغ بر هزار و 100 نفر در کلاس‌های آموزشی حضور داشتند.

وی با اشاره به کاهش 2درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در 10ماهه ‌امسال خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران بوده و به همین دلیل برخورد با موتورسواران را از ابتدای امسال در دستور کار قرار دادیم و به‌منظور کاهش آلودگی هوا، به‌زودی دوربین‌های کنترل طرح زوج و فرد در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود که به‌صورت آن‌لاین تردد خودروها توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود.

سردار آقاخانی از مسدود شدن مسیر شمال به جنوب خیابان چهارباغ عباسی به‌منظور عملیات ساخت مترو خبر داد و گفت: در خیابان‌های شمس‌آبادی، مسجد سید و عبدالرزاق برای عملیات شرکت آبفای شهری به‌زودی محدودیت ترافیکی خواهیم داشت و پلیس راهور استان آماده تعطیلات نوروز بوده و به همین منظور 200 تیم خودرویی و موتوری برای ایام نوروز برای خدمت‌رسانی آماده شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به کثرت مأموریت‌های پلیس 110، در تصادفات خسارتی زیر مبلغ مشخص شده نیاز به عوامل انتظامی نیست و همشهریان پس از تصادف و توافق به یکی از دفاتر بیمه طرف مقصر مراجعه کنند که تا سقف 3میلیون و 100 هزار تومان بدون کروکی و با در دست داشتن مدارک می‌توانند به بیمه مراجعه داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از همشهریان می‌خواهیم در زمان تماس با مرکز 110 ضمن حفظ خونسردی ابتدا خواسته خود را بیان کرده و سپس آدرس محل را بیان کنید چرا که بیشترین تأخیرها به‌دلیل ندادن اطلاعات اولیه بوده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های بازآموزی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در دستورکار پلیس راهور قرار گرفته خاطرنشان کرد: با خودروهای دودزا و خودروهای فاقد برگ معاینه فنی برخورد می‌شود.

سردار آقاخانی در بحث پلیس 110 گفت: کل تماس‌های گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیس در دی ماه بالغ بر 137هزار و 400 فقره بوده که 90هزار تماس عملیاتی بوده است.

وی در توضیح کیفیت حادثه اخیری که منجر به شهادت 2 تن از نیروهای انتظامی شد، بیان کرد: گشت یگان به خودرویی مشکوک شده تذکر می‌دهند که به‌دلیل عدم توجه به تذکر و اقدام به فرار به آنها مشکوک می‌شوند و در تعقیب و گریز در جاده فرودگاه، متهمان با خودروی خود به موتورسیکلت گشت زده که یکی از مأموران در دم و دیگری بعد از انتقال به بیمارستان به شهادت رسیدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از این مأموران متأهل و دارای 2 فرزند و دیگری مجرد بوده است، تصریح کرد: متهمان 3 نفر بودند که 2 نفر از آنها زن و شوهر سابقه‌دار معتاد به شیشه بوده و نفر سوم سابقه نداشته است و اینها در خودروی خود مواد مخدر داشتند.
اخبار اجتماعی - تیک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------