قائم مقام وزیر صنعت: رنگ و مُد در کشورمان مُرده!



اخبار,اخبار اجتماعی ,قاچاق پوشاک

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز هیج واردات رسمی پوشاکی در کشور وجود ندارد بر لزوم توجه به خواست مصرف کنندگان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز رنگ و مُد در کشورمان مُرده!

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با فعالان صنف پوشاک و نساجی کشور اظهار داشت: در این جلسه که به منظور شناسایی نحوه برخورد با پوشاک و منسوجات قاچاق در سطح عرضه برگزار شد، تلاش شد تا با حضور تمام تشکل‌های صنفی و مسولان دستگاه‌های مختلف همچون اتحادیه‌های صادرکنندگان، فروشندگان و صنوف پوشاک و همچنین گمرکات، سازمان تعزیرات، اموال تملیکی و … راهکارهای مقابله با این پدیده شوم بررسی شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق در تمامی سطوح گفت: برخورد با موضوع قاچاق باید در تمام سطوح انجام شود چراکه تمرکز صرف، بر مبادی ورودی و عدم توجه به قاچاق در سطح عرضه، باعث کم اثر شدن اقدامات مقابله‌ای می‌شود.

وی با اشاره به انگیزه‌های موجود برای قاچاق پوشاک، که به ورود غیرقانونی و قاچاق البسه و برندهای مختلف به کشور دامن می‌زند افزود: یکی از نکات کلیدی موجود در بخش نساجی کشور، لزوم توجه تولیدکنندگان به خواست مصرف‌کننده است به عبارت دیگر اگر تولیدکنندگان به نیاز مصرف کنندگان بی‌توجه باشند قطعاً با مشکل روبرو خواهند شد.

خسروتاج گفت: طبیعتاً مصرف‌کنندگان امروز با توجه به قرارگیری در معرض بمباران اطلاعات رسانه‌ای و تبلیغی، از تولیدات و محصولات برندهای مختلف دنیا و حتی قیمت عرضه این محصولات مطلع هستند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ما در قبال تولیدکنندگان این مساله است که اجازه دهیم تولید در جهت تامین نیاز مصرف کننده حرکت کند.

وی افزود: باید بدون رودربایستی عنوان کنم که 50 درصد واحدهای نساجی ما در پوشاک بانوان، در کشورمان عاطل و باطل است و امروز بسیاری از واحدهای نساجی ما عملاً تصمیم گرفته‌اند که به این سمت حرکت نکنند.

خسروتاج با تاکید بر اینکه امروز به واسطه این مشکلات، نمی‌توانیم 50 درصد از ظرفیت موجود در صنعت پوشاک و نساجی را به کار گیریم، گفت: یکی از نیازهای طبیعی انسان، تنوع طلبی و توجه به مد و رنگ است که متاسفانه باید عنوان کنم در کشورمان توجه به رنگ و مد به نوعی مُرده!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از این رو باید در کنار تمامی اقداماتی که در حوزه نظارتی و کنترلی انجام می‌شود، باید به توانمندسازی واحدهای نساجی نیز پرداخت و نحوه رقابتی شدن این فضا را مورد بررسی قرار داد. لذا باید هزینه‌های موجود در امر تولید این صنعت را مورد بازنگری قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی که تقریباً هیج واردات رسمی پوشاکی در کشور وجود ندارد، می‌توانیم ادعا کنیم که عمده واردات انجام شده به کشور در بخش پوشاک از راه‌های غیرقانونی و قاچاق انجام می‌شود.

اخبار اجتماعی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------