آقاي روحاني سلام... مي گويند با كليد زاينده رود به اصفهان مي آييد!



اخبار,اخبار اجتماعی , سفر حسن روحانی به اصفهان

ميدان امام(ره) اصفهان روزهاي خاص كم به خود نديده است. روزهايي كه در تاريخش ثبت شده است.

از زماني كه شاه عباس صفوي از فراز كاخ عالي قاپو مسابقات چوگان را به تماشا مي‌نشست و از فراز قيصريه اقتصاد شهر را زير نظر مي گرفت، تا نمازهايي كه در شيخ لطف الله به جاي آورده مي شد و محملهايي كه در مسجد امام(ره) بر پايه ريزي امور مملکت برپا مي شد.عصر قاجار كه پادشاهان در باغ عظمت و هيبت ميدان نبودند و بيشتر براي سفر فرنگ و هديه دادن خاك مملكت به اجنبي شور مي گرفتند تا اواخر دوران پهلوي كه اين ميدان جولانگاه شورهاي انقلابي را به نظاره مي نشست و تحركات عظيم سياسي را مبدا مي شد.


به دوران انقلاب اسلامي كه مي رسيم روزهاي بسياري را به خاطر مي آوريم كه راهبردهاي نظام جمهوري اسلامي در تريبونهايي كه صدا را به چهار گوشه ميدان مي رساند،‌ دميده مي شد.


از صداي خروشان پرورش‌ها در تثبيت نظام،‌ از روزهايي كه خرازي‌ها براي سر دادن در راه ايران و اسلام در اين ميدان بدرقه شدند،‌از روزهايي كه شور جنگ و شعور شهادت در اين ميدان به جهانيان گوشزد شد و از 25 آباني كه اصفهاني‌ها در همين ميدان 370 فرزند خود را با اشكهايشان تا گلستان شهدا تشييع كردند...


ميدان امام(ره) و كاشي هاي نيلگونش البته روزهاي خاصي را هم به خاطر مي‌آورند كه گواهي بر آن است كه اين مردم که تاریح به ذکاوتشان شهادت می دهد هر شوری را همراهي نمي‌كنند.


روزي كه سخنراني آخر و تبليغاتي یکی از همطرازان گذشته‌تان در روزهاي پاياني خدمت در اين ميدان برگزار شد را به خاطر بياوريد. مي شد با انگشتان دست، مستقبلان را شمرد. خيلي خوب مي توان آن عدم استقبال را مقايسه كرد با روزي كه رهبر معظم انقلاب رهسپار اصفهان شدند و سيل خروشان ملت عاشق براي ورود به ميدان قابل كنترل نبود و دریای خروشانی از شور و شعور مردم اصفهان به نمایش درآمد.


هر آنچه در طي اين سالها اتفاق افتاده نشان از آن دارد كه مردم اين دیار با ريشه اي كه در همه اعصار تاريخ قابل احترام بوده است، قدرت تشخيص و تميزي بلندمرتبه دارند.


آنها در پس همه دیدارهایشان در این میدان صداقت و اعتمادي كه دیده اند را جستجو مي‌كنند.


همين است كه هر گاه موسم مراسم تبليغاتي و انتخاباتي و رنگي و حزبي فرا مي‌رسد، ميدان امام(ره) سرد است و هر گاه قرار به ايستادگي پاي انقلاب و اهداف اصيل و راستينش مي شود، اين ميدان به مظهر شكوه حضور ملت  تبديل مي‌گردد.


اما ميداني كه خانه ما اصفهاني هاست روز چهارشنبه دربست در اختيار شما و همراهان شما در دولت تدبير و اميد است.


حرفهاي اين مردم را شنيده‌ايد و از آنجا كه ما به عمق نگاه و تدبير شما ايمان داريم،‌خود مي دانيد كه گزافه در آن نبوده است. حتي اگر بر فرض احتمال مسوولين و نمايندگان در انتقال دغدغه و صحبتهاي مردمان اين سرزمين كوتاهي كرده و يا ناتواني به خرج داده‌ باشند خود نيك مي‌دانيد كه قرار است در چه شهري سخن بگوييد و چگونه براي اين مردمان روند جبران اجحاف ها را شرح دهيد.


اعتمادي كه اين روزها به شما به عنوان رييس جمهور منتخب مردم وجود دارد همان اعتمادي است كه در ابتداي دوران روساي جمهور قبلي در سايه راي مردم وجود داشت، ولي روزهايي براين مردم گذشت كه همه ما را در تحليل فقر ژرفاي نگاه آقايان درباره اين شهر مايوسانه فرو گذاشت.


از چند روز قبل از اينكه پاي در ركاب طياره بگذاريد و ميهمان شهر ما شويد حرفهاي دل مردم اصفهان را در ارتباط با درخواستهايشان از شما شنيديم. آنها يك صدا زاينده رودشان را فرياد مي زنند.آنها از همطرازان قبلي شما كه بدون تحليلهاي درست فرهنگي، اقتصادي،‌اجتماعي،‌زيست محيطي و...، ابتدا آب را به زور به شهر و استان آب و اجداديشان كشاندند و در مورد آخر براي كف و سوت و هورا در بالادست گفتند آب مال شماست، به شدت دلگير هستند.


مردم ديار زاينده‌رود اميدوار به كليدي هستند كه همراه شماست در سفر دولت تدبير و اميد به اصفهان. آنها مي خواهند بار ديگر اعتماد كنند.


مردمي كه هر چه در چنته داشته‌اند تقديم سرزمين و انقلابشان كرده‌اند اين روزها در حال و روز خوبي به سر نمي‌برند. حتي ميهمانان اصفهاني كه در بدو ورود به اين شهر ذوق زده مي شدند و لب به ستايش مي گشودند،‌ ديگر نمي توانند از اصفهان رويايي بگويند. نه به خاطر نجنبيدن منارجنبان،‌ نه به خاطر خشكي زاينده رود،‌ نه به خاطر نم زدگي ميدان امام(ره) بلكه به خاطر مردماني كه ديگر نشاني از مردمان شهري كه مهد طراوت و شادابي ايران زمين بودند ندارند. مردمي كه مرگ شهرشان را با دلهره و ترس در چهره غمزد رودشان به نظاره نشسته‌اند.


زاينده رود پرچم انتظارات شهر ماست. مي‌دانيم بي تدبيري‌هاي صورت گرفته، يك شبه قابل جبران نيست و به همين دليل حاضريم به شما اعتماد كنيم براي زماني كه پرونده قطور بي‌تعهدي های قبل طلب مي‌كند و اكنون روي ميز كار شما خودنمايي مي‌كند.
مي‌خواهيم روزي كه شايد به سبك و سياق روساي جمهور قبلي پس از 4 یا 8 سال،‌ براي وداع رهسپار اصفهان شديد، همين ميدان(ره) را پر كنيم و با حضورمان خستگي اين پرونده عريض و طويل را از تن شما به در كنيم.


چهارشنبه اصفهان با شما و همراه شماست؛شما هم با اصفهان و انتظاراتش باشید.
لطفاً‌ به آن روز خاص براي ثبت در تاريخ فكر كنيد...
اخبار اجتماعی - ايمنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------