آقای رئیس جمهور؛ زاینده‌رود من کو؟ + عکس



اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

 

روز‌های بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود اصفهان به سرعت طی می‌شود و هنوز که هنوز است یک درمان قطعی برای زنده‌رود اصفهان تجویز نشده است و امروز مردم اصفهان احیای زاینده‌رود را از رئیس جمهور مطالبه می‌کنند.

 هنوز طنین آوای دل‌انگیز «به اصفهان رو، که تا ببینی بهشت ثانی» از استاد تاج در جای‌جای اصفهان به گوش می‌رسد، ترانه‌ای که سال‌ها مردم این دیار با آن خاطرات خوب و خوشی را سپری کرده‌اند اما طی سال‌های گذشته اصفهان و زاینده‌رودش در حسرت آب است تا دوباره زنده شود و معنای آوای به «اصفهان رو» تجلی یابد.

دو آهنگ به «اصفهان رو» و «زاینده‌رود من کو» تراژدی و قصه غریبانه آنچه بر سر اصفهان در دهه‌های اخیر آمده است را روایت می‌کند، روایتی که حال و هوای دو دوره متفاوت این دیار کهن و تاریخی را که روزگاری به «نصف جهان» و «بهشت ثانی» زبان به زبان می‌چرخید با نوای آهنگ‌های متفاوت توسط دو خواننده اصفهانی بازگو می‌کند.

ترانه به «اصفهان رو» تصنیفی از استاد تاج اصفهانی است که با ریتمی شاد، مردم را یاد اصفهانی پر از شادی، نشاط، سرسبزی، زندگی و حیات می‌اندازد و نوای این آهنگ نه تنها برای تمام مردم ایران دل‌انگیز است بلکه مردم اصفهان را به این فکر فرو می‌برد که آیا باز می‌شود این شهر را سرشار از نشاط و شادابی ببینند؟

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

 
هنوزم که هنوز است، گوشه گوشه‌های این شهر کهن و پر آوازه، یادآور روزهای سرسبزی و سرزندگی است و مردم این دیار هنوزم به این امید در کوچه پس کوچه‌های آن قدم می‌زنند که باز هم سرزندگی و حیات به اصفهان بازگردد و دوباره طنین آوای به «اصفهان رو» در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های اصفهان بپیچد.

اما بعد از سال‌های سال زمانی فرا رسید که زاینده‌رود اصفهان خشک و بدون آب شد، نشاط و شادابی گذشته از اصفهان رخت بربست و کشاورزی و کشت و کار از رونق افتاد و قریب به یک دهه است نفس‌های زاینده‌رود به شمارش افتاده و به سختی نفس می‌کشد، پل خواجو و سی‌وسه‌پل هم این روزها را باور ندارند و احساس غربت و شرم می‌کنند تا جایی که علیرضا افتخاری دیگر خواننده اصفهانی نیز در غم زاینده‌رود آواز سر داد اما این بار متفاوت‌تر از استاد تاج، غم‌انگیز و دردآور...!

«زاینده‌رود من کو» روایتگر روزگار بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود که دل هر شنونده‌ای را به درد می‌آورد و هر فردی با شنیدن آن با غم و غصه همراه می‌شود.

این روزها در آستانه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان قرار داریم و احیای رودخانه زاینده‌رود مهم‌ترین خواسته مردم از رئیس‌جمهور است، رئیس‌ جمهوری که در اواسط امسال عنوان کرد که با تمام وجود بر زاینده‌رود حساسیت دارد اما این تنها حساسیتی بیش نبود و هنوز که هنوز است، زاینده‌رود اصفهان با مشکلات بی‌آبی دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

روزهای بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود اصفهان به‌سرعت طی می‌شود و هنوز که هنوز است یک درمان قطعی برای زاینده‌رود اصفهان تجویز نشده است و امروز مردم اصفهان احیای زاینده‌رود را از رئیس‌جمهور مطالبه می‌کنند.

امیدواریم که سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان دستاوردی برای اصفهان داشته باشد و این دستاورد مرهمی بر زخم‌های مردم اصفهان باشد تا بیش از این زاینده‌رود را خشک و بی‌روح نبینند.

اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکی زاینده‌رود اصفهان

 
امیدواریم که زاینده‌رود دوباره جان بگیرد تا دوباره به‌جای زاینده‌رود من کو؟ تصنیف «به اصفهان رو» استاد تاج در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های نصف جهان بپیچد.

آقای رئیس‌جمهور پیشاپیش آمدنت به اصفهان را خوش‌آمد می‌گوییم، اما مردم شهر گنبدهای فیروزه‌ای خسته شده‌اند از وعده‌های واهی و تحقق‌ نیافتنی.

خشکی زاینده‌رود، متروی نیمه‌تمام، مصلای نیمه‌کاره، آلودگی طاقت‌فرسا و تمام‌نشدنی شهر، کشاورزی رو به نابودی استان و این‌گونه موارد تنها بخشی از مطالبات مردم شهیدپرور شهری است که در تمام عرصه‌های نظام و انقلاب سرآمد و پیشرو بوده‌اند.

آقای رئیس‌جمهور اگر به اصفهان تشریف آوردید و قدم بر چشم اصفهانی‌ها گذاشتید، پیگیر رفع این مشکلات باشید تا دل مردم این شهر و دیار آرام شود.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------