فعالیت 350 سایت غیرقانونی همسریابی



اخبار,اخبار اجتماعی ,سایت غیرقانونی همسریابی

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: یک جوان بیست و چند ساله چگونه می‌تواند مشاور باشد، از نظر من پروژه مشاور جوان نوعی جوان‌فریبی است.

به گزارش فارس ، محمود گلزاری ظهر امروز در نشست ساماندهی امور جوانان استان کرمان اظهار داشت: مسئله جوان و جوانی دو ساختاری است که نظام و دولت‌های آن از 20 سال پیش برای جوانان تدارک دیدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 25 میلیون جمعیت جوان کشور است، افزود: آمارها نشان می‌دهند که 33 و چهار دهم درصد جمعیت کرمان جوان است و رده‌های سنی  15 تا 30 سال را شامل می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: جوان بودن جمعیت سبب برنامه‌ریزی‌های مؤثری در کشور می‌شود، برخی سیاست‌مداران ما موافق نیستند که جوانان جدا دیده شوند و به‌ صورت جداگانه برای آنها ساماندهی و برنامه‌ریزی انجام شود.

گلزاری عنوان کرد: نگاه و رویکرد دیگری که نسبت به جوانان معمولاً در دولت قبل نیز بیشتر بود، جوان‌هراسی است، این نگاه‌ها را باید تفهیم و کنترل کرد.

وی متذکر شد: این نگاه موجب شد تا 5 هزار سمن به یک هزار سمن کاهش یابد و سازمان‌های مردم‌نهادی که قبل از دولت قبل فعالیت می‌کردند به 197 هزار تقلیل پیدا کند.

گلزاری با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی گروه سنی کمتر از 30 سال است، اضافه کرد: باید سختگیری‌ها را کنار گذاشت و به بررسی دیدگاه‌های مختلف در مورد جوانان پرداخت.

* افزایش حضور نگران‌کننده جوانان در شبکه‌های اجتماعی
معاون وزیر ورزش با ابراز نگرانی از کاهش حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی نظیر جامعه، دانشگاه و محیط زیست، توضیح داد: در مقابل جوانان گرایش بیشتری به حضور در شبکه‌های مجازی پیدا کرده‌اند و این نوعی انزوا در جامعه است که علاوه بر تشدید نگرانی‌ها ممکن است در آینده مشکلات مدیریتی روی کار آمدن این افراد را نیز داشته باشیم.

وی نوعی دیگر از نگاه و رویکرد نسبت به جوانان را جوان‌فریبی عنوان کرد و گفت: عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اوقات فراغت جوانان، ازدواج و آموزش‌های رسمی در واقع رها کردن جوانان است.

* پروژه مشاوره جوان نوعی جوان‌فریبی است!
معاون وزیر ورزش در بخش دیگری از سخنان خود پروژه مشاوره جوان را نگاه جوان‌فریبی دانست و اظهار داشت: مشاور معمولا نباید جوان باشد، همانطور که علی (ع) نیز مشورت را پشتیبان عقل عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مشاور باید تجربیات لازم را داشته باشد و به اصطلاح سرد و گرم روزگار را چشیده باشد، در این مجال یک جوان بیست و چند ساله چگونه می‌تواند مشاور باشد و مثلا از تجربیاتش در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

این مسئول نوعی دیگر از نگاه به امور جوانان را جوان غافلی مطرح کرد و بیان داشت: امروز جوانان کمتر به سمت و سوی ازدواج می‌روند و از طرفی فرزندآوری در متاهلان جوان نیز کاهش یافته و عده‌ای این موضوع را جوان‌باوری نام می‌نهند.

گلزاری با اشاره به 25 میلیون جوان در جامعه اشاره کرد و گفت: 11 میلیون این تعداد مجرد و در سن ازدواج هستند که هیچ انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند که عامل این بی‌انگیزگی را می‌توان مشکلات اقتصادی، اشتغال، خانوادگی و ... مطرح کرد.

* سن ازدواج به 30 سال رسیده است
وی افزود: در حال حاضر میانگین سن ازدواج در تهران به 30 سال در آقایان و 27 سال در خانم‌ها رسیده است که از طرفی تجرد ناخواسته در دختران نیز روبه افزایش است.

* وجود 350 سایت غیرقانونی همسریابی در کشور
معاون وزیر ورزش و جوانان یکی دیگر از مشکلات ازدواج جوانان را مشخص نبودن راه با فرهنگ اسلامی در یافتن همسر مناسب عنوان کرد و گفت: 350 سایت غیر قانونی همسر یابی در کشور وجود دارد که در واقع سبب یافتن همسر نمی‌شوند بلکه در جامعه مشکلات اخلاقی و فرهنگی درست می‌کنند.

* افزایش آمار طلاق در کرمان
وی با اشاره به افزایش آمار طلاق نسبت به ازدواج تصریح کرد: 20 درصد ازدواج‌های ما در کمتر از پنج سال به طلاق می‌رسد، در سال 85 آمار طلاق در کرمان 11 درصد بود که در سال 90 به 15 درصد رسیده است.

گلزاری بیان داشت: در حال حاضر 60  درصد دختران مطلقه کشور زیر 30 سال هستند در تهران و البرز 35 درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد و داستان طلاق در کل کشور رو به افزایش است.

وی افزود: افسردگی، ناامیدی و مشکلات اجتماعی و اخلاقی از تبعات طلاق برای افراد است که فرهنگ مدیریتی و رویکرد مناسبی برای اتفاقات بعد از طلاق وجود ندارد.

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: در حوزه ازدواج 34 درصد کسانی ازدواج کردند یا تمایلی به فرزند شدن ندارند یا به تک فرزند بودن بسنده می‌کنند.

* نوجوانان قربانیان اعتیاد شده‌اند
وی یکی دیگر از مشکلات جوانان را آمار نگران‌کننده کاهش سن اعتیاد در جوانان عنوان کرد و گفت: اعتیاد همچنان قربانی می‌گیرد و سن اعتیاد به در جوانان به اوایل نوجوانی به ویژه مصرف مواد مخدر صنعتی رسیده است.

* وبگردی‌های بی‌هدف و افزایش دوستی‌های غیراخلاقی در فضای مجازی
گلزاری تصریح کرد: بحران دیگر جوانان ما دوستی‌ها با جنس مخالف است که در حوزه مجازی طبق آخرین آمار رئیس پلیس فتا 70 درصد از  46 میلیون کاربر اینترنتی در کشور ما را جوانان تشکیل می‌دهند که تنها 7 درصد به دنبال کارهای علمی و پژوهشی هستند و بقیه به دنبال دوستی‌های غیر اخلاقی و سایت‌های مبتذل و وبگردی‌های بی‌هدف می‌روند.

وی تاکید کرد: مسئله خشم و خشونت در سال‌های اخیر نگران‌کننده شده است، نزاع‌های خیابانی و کلامی افزایش یافته است، همسرآزاری، کودک‌آزادی و قتل نیز در جامعه شیوع پیدا کرده است.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: رئیس کل سازمان‌های زندان بعد از مواد مخدر و قتل بیشترین آمار دستگیری‌ها را مربوط به نزاع و درگیری عنوان کرده است.

*جوان اگر صداقت ببیند، اعتماد می‌کند
وی بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی ما پاک‌ترین و نجیب‌ترین جوانان را دارد، جوان اگر صداقت ببیند اعتماد می‌کند، همه ما باید دست در دست هم دهیم و برای حل و فصل این مشکلات نگاه علمی و مهربانانه داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ساماندهی امور جوانان تنها معطوف به وزارتخانه نیست، جوان باید در تمام دستگاه‌های کشور دیده شود، باید برنامه‌ریزی برای جوانان را در عمل نشان دهیم.

گلزاری با اشاره به اینکه شورای عالی جوانان با ریاست رئیس جمهور و عضویت 18 وزیر مسائل کلان جوانان را بررسی می‌کنند، گفت: ستاد ملی ساماندهی جوانان نیز 30 نفر عضو دارد که در استان‌ها با عضویت ادارات و ریاست استاندار برنامه‌ریزی می‌شود و اداره ورزش و جوانان پیگیری‌ها را انجام می‌دهد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی کار مدیریت فرابخشی و کار اجرایی پر التهاب داشتند که سه سال پیش با بی‌تدبیری ادغام شدند و تبعات و مشکلات این بی‌تدبیری دولت و مجلس در کمتر از سه سال نمایان شد.

گلزاری افزود: برخی نمایندگان اذعان به اشتباه بودن این ادغام دارند، وزیر ورزش و جوانان نیز از همان ابتدای حضورش اعلام کرد جوانان و ورزش دو حوزه جداگانه هستند، مقرر شده سازمان برنامه بودجه، دولت و مجلس بحث ادغام و تفکیک را پیگیری کنند.

*رسانه‌های کرمان فعال‌ترین رسانه‌های کشور هستند
معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: پیگیری مشکلات و ساماندهی امور جوانان کرمان را به‌صورت جدی دنبال کنید، رسانه و مطبوعات هیچ استانی به اندازه کرمان فعال نیست و با پرداختن به مشارکت‌های جوانان در حوزه‌های مختلف و بررسی مسائل اشتغال و ازدواج می‌توان تا حدودی این مشکلات را ساماندهی کرد.
اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------