اطلاعیه ویژه هواشناسی برای سیزده‌به‌در



پس از آنکه بارش تگرگ در تهران در شب گذشته، ساکنان نوروزی پایتخت را شگفت زده کرد، حالا برای خیلی ها این سوال پیش آمده که سیزده به در هوای شهرشان چگونه خواهد بود؟

در واپسین روزهای تعطیلات نوروزی 94، با توجه به آنکه بسیاری قصد دارند روز طبیعت را خارج از منزل سپری کنند، معنای ورود و خروج سامانه‌های بارشی متفاوت به نظر می‌رسد و مهم تر جلوه می‌کند.

بر این اساس جا دارد که اشاره کنیم سازمان هواشناسی برای روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت اعلامیه ای صادر کرده تا شاید بتواند به کمک آن برخی از پرسش های پدید آمده را پاسخ گوید.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,هواشناسی

 

آخرین وضعیت ترافیک
سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور درباره اوضاع ترافیکی جاده های کشور می‌گوید: هم‌اکنون ترافیک در محور کرج- چالوس از سیاه‌بیشه تا پل زنگوله نیمه سنگین گزارش شده و سایر محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

وی افزود: هم‌اکنون در محورهای استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان بارش باران جریان دارد. در محور علی‌آباد - آزادشهر در استان گلستان و محور سوادکوه در استان مازندران نیز بارش باران جریان دارد.

این در حالی است که به گفته این مقام انتظامی، جاده هراز که بارها در تعطیلات نوروی امسال به دلایل مختلف مسدود شده بود، باز هم بر اثر ریزش کوه مسدود شده است. پس مسافرانی که قصد تردد از این مسیر را دارند، باید منتظر اطلاعات بعدی در این باره بمانند.

آخرین وضعیت آب و هوا و تغییرات جوی
سامانه بارشی به شمال‌شرق کشور وارد شده و احتمال پدیده گرد و خاک در خوزستان محتمل است.

در استان‌های نیمه غربی سامانه بارشی تقریباً پایان گرفته است و در شمال شرق، شرق، رشته کوه‌های زاگرس، خراسان شمالی و رضوی شرایط برای بارندگی مهیا است و به تدریج از شمال شرق این سامانه خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش، در تهران وزش باد با شدت و ضعف روبروست و با افزایش باد، استان‌های خوزستان و بوشهر توأم با گرد و خاک است.

گفتنی است در روز طبیعت نیز سامانه بارشی به استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد وارد شده و بارش‌هایی به دنبال دارد.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود:

اخبار,اخبار اجتماعی ,هواشناسی

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,هواشناسی

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------