مردی که روزی نیم ساعت رفتگر می‌شود!



یک مرد هلندی بعد از اینکه از وضعیت نامناسب زباله های کنار رودخانه محل زندگی اش خسته شد تصمیم گرفت خودش به تنهایی حاشیه این رودخانه را تمیز کند.

به گزارش مجله مهر «تامی کلین» ۳۷ ساله هر روز با دوچرخه اش از کنار رودخانه روتردام برای رسیدن به محل کارش می گذشت و هر روز با دیدن زباله های انبوه کنار این رودخانه که صحنه بسیار زشتی به آن داده بود ناراحت می شد. تامی بالاخره از دیدن صحنه حاشیه رودخانه روتردام به ستوه آمد و تصمیم گرفت هر روز ۳۰ دقیقه از زمان خود را صرف تمیز کردن حاشیه رودخانه کند.

تامی هر روز یک کیسه زباله را از آشغال ها و دورانداختنی های کنار این رودخانه پر می کند. او تصمیم گرفت عکس کیسه زباله هایش را بگیرد و در صفحه فیسبوکش قرار دهد. بعد از منتشر شدن این عکس ها عده کمی از دوستان تامی تصمیم گرفتند که او را در تمیز کردن این رودخانه یاری کنند.

تامی و دوستانش توانستند در عرض ۵ هفته حدود ۱۰۰ متر از ساحل رودخانه شهر را کامل درخشان و تمیز کنند به طوریکه کوچکترین اثری از زباله در آن وجود نداشته باشد.

ابتکار منحصر به فرد تامی طرفداران زیادی در فضای مجازی پیدا کرد و تبدیل به یک جنبش محیط زیستی کوچک شد. او یک صفحه در فیسبوک ایجاد کرد و از مردم خواست که به یک چالش محیط زیستی دعوت شوند. در این چالش دعوت شوندگان باید ۳۰ دقیقه از وقت خود را در سال به تمیز کردن محیط زیست و پر کردن یک کیسه زباله بپردازند. همچنین مردم می توانند عکسهای قبل و بعد از تمیزکاری خود را در این صفحه قرار دهند. این چالش تا تایوان نیز رفت و مردم آنجا نیز با عکسهایشان در این چالش شرکت کردند و داستانهای خود را در این صفحه قرار دادند.

همسر تامی می گوید: «اگر یک روز فرزندم از من بپرسد که چرا اینجا پر از زباله است؟ شاید به او بگویم چون مردم زباله هایشان را اینجا پرت می کنند و شاید هم بگویم به خاطر اینکه پدرت نتوانسته آن را تمیز کند.»

تامی درباره کارش می گوید: «من می خواهم نشان دهم که چقدر حذف شلختگی ها و درهم برهمی ها آسان است. امیدورام یک روز تولیدکنندگان از کیسه های پلاستیکی برای بسته بندی محصولاتشان استفاده نکنند.»

مقامات محلی کار تامی کلین را بسیار تحسین کردند و او را به عنوان یک شهروند نمونه به همه مردم معرفی کردند حالا تامی حمایت مالی و معنوی مقامات محلی خود را نیز دارد. تامی قصد دارد برنامه ای راه بیندازد تا مردم در آن برای تمیز کردن یک روز از سال ثبت نام کنند.برای مثال ۲۲ مرد می توانند در یک روز ، کاری که من در ۲۲ روز انجام دادم را انجام دهند.»

تامی تازه کارش را شروع کرده است و هیچ بعید نیست ایده تامی شهر به شهر کشور به کشور منتقل شود تا تمامی کسانی که از آشغالهای محل زندگی شان نا امید شدند به ایده تامی فکر کنند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , وضعیت نامناسب زباله های کنار رودخانه

 

اخبار,اخبار اجتماعی , وضعیت نامناسب زباله های کنار رودخانه

 

اخبار,اخبار اجتماعی , وضعیت نامناسب زباله های کنار رودخانه

 

اخبار,اخبار اجتماعی , وضعیت نامناسب زباله های کنار رودخانه

 

اخبار اجتماعی - مجله مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------