سوسیس، کالباس با طعم گوشت گاومیش هندی



اخبار,اخبار اجتماعی , سوسیس و کالباس

در حال حاضر به دلیل صرفه اقتصادی برخی کارخانجات اصفهان از گوشت گاومیش هندی برای تولید سوسیس کالباس استفاده می کنند.

سوسیس کالباس را می توان یکی از غذاهای جنجال برانگیز در جامعه ایرانی و در راس اخبار بهداشتی غذایی این سالها دانست به گونه ای که یک بار مسئولان بهداشت خبر از سرطان زا بودن این موادغذایی به دلیل استفاده بی رویه از نگهدارنده های نیتریت می دهند، بار دیگر تولید سوسیس کالباس با مرغ‌هایی بدون خارج کردن امعاء و احشا ء خبرساز می شود و این بار نیز خبر از تولید این ماده غذایی با گوشت بوفالو رسیده است.

در این ارتباط سید رضا موسوی به مهر گفت: گوشت بوفالو همان گوشت گاومیش است که از هند وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کارخانجات سوسیس و کالباس با اعلام اینکه ما می خواهیم گوشت خود را تامین کنیم درخواست وارد کردن گوشت بوفالو را دادند، افزود: تا قبل از این از گوشت تولید داخل برای تولیدات سوسیس و کالباس کارخانجات استفاده می‌کردند که هم اکنون به علت صرفه اقتصادی اقدام به واردات گوشت گاومیش یا بوفالو کرده اند.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا این اقدام مخالف با حمایت از تولیدات داخلی نیست، خاطرنشان کرد: ما تنها موظف به بررسی ضوابط بهداشتی درخواست هستیم و سازمان های بازرگانی که اجازه واردات را صادر کردند باید پاسخگو باشند اما از دید بهداشتی این گوشت ها مشکلی نداشته است.

وی در خصوص این سوال که اگر از نظر بهداشتی مشکلی ندارد پس این همه جنجال در ارتباط با گوشت بوفالو از کجا نشات می گیرد، گفت: این تنها یک بازی سیاسی است و ما هیچ گاه خود را وارد این بازی ها نمی کنیم.

موسوی همچنین در ارتباط با خمیر مرغ گفت: مرکز فعال تولید خمیر مرغ در اصفهان نداریم اما اینکه ممکن است به شکل زیرزمینی این کار انجام بگیرد یا خیر، ما مسئول این موضوع نیستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه بادر به خودی خود مشکلی ندارد و این در حالی است که به دلیل اینکه پیچ تنظیم این دستگاه ها در دست کاربر است، تخلفات زیاد و به همین دلیل غیر استاندارد است، گفت: معضل استفاده از این دستگاه این است که متاسفانه استفاده کنندگان، از امحاء و احشا مرغ برای تولید سوسیس و کالباس استفاده می کنند که باید از مرغ های تمیز و پاک شده و یا شنیسل استفاده کنند.

وی در حالی پیگیری جریان واردات گوشت بوفالو و استفاده از خمیر مرغ در کارخانجات سوسیس و کالباس را مسئله ژورنالیستی و جنجالی دانست و آن را مفید برای مردم ندانست که هر دو موضوع با تغذیه مردم ارتباط دارد و سالهاست که معاونت غذا و دارو استفاده از خمیر مرغ را به دلیل شیوه تهیه آن، غیر بهداشتی و مضر برای سلامتی مردم می داند.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------