وام ۲۰ میلیونی خرید کالا به زوج‌های جوان



اخبار,اخبار اجتماعی , بانک مرکزی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به‌ تدوین شیوه نامه تسهیلات خرید کالای زوجین گفت: زوجینی که تمایل به خرید کالا دارند، می توانند طبق قانون بودجه تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال (برای هر یک از زوجین) دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سید علی اصغر میرمحمد صادقی هدف بخش اعتباری در سال جاری را تمرکز بر تسهیلات خرد، تامین سرمایه در گردش و تسهیلات بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در زمینه روش صحیح اعطای تسهیلات خرد گفت: ابتدا بایستی متقاضیان واقعی شناسایی شود و اهتمام داریم تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه برسد چون در گذشته گزارش‌ هایی از اعطای تسهیلات صوری در زمینه تسهیلات خرید خودرو و کالا وجود داشت .

میرمحمد‌صادقی با اشاره به جلسه ای که با نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شده ، تصریح کرد: شیوه نامه‌ اجرای صحیح مصوبات ، تدوین و حداکثر طی هفته آتی به بانک ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به هماهنگی های ایجاد شده با وزارت صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:‌ مکانیزم طراحی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای است که تسهیلات به کالاها و خودروهای تولید داخلی و مصرف کنندگان واقعی تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی برای وام خودرو 150 میلیون ریال و 60 درصد کل مبلغ خودرو می باشد، عنوان کرد: عملکرد بانک ها برای تحقق این اهداف براساس گزارش های ماهانه  آنها، رصد شده و با بانک هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند ، برخورد خواهد شد. به طور کلی، بانک ها بایستی در حل مشکلات متقاضیان واقعی عمل کنند.

میرمحمد‌صادقی مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را 3 تا 5 ساله عنوان کرد و افزود: سود این تسهیلات در قالب عقود مبادله ای مصوب شورای پول و اعتبار 21 درصد تعیین شده است.

 

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------