رئیس پلیس آگاهی: شبیه‌ترین مظنون اسیدپاشی اصفهان، سارق منزل بود



اخبار,اخبار اجتماعی ,اسید پاشی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس همچنان به دستگیری اسید پاش یا اسید‌پاشان اصفهان امیدوار است، گفت: من شخصا این پرونده را پیگیری می‌کنم و در جلسات کار‌شناسی بر روی این پرونده به تبادل نظر می‌پردازیم.

 سردار محمد‌رضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه نشست علمی تخصصی روسای پلیس آگاهی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اسید پاشی در اصفهان اظهار کرد: پرونده اسید پاشی در اصفهان جزو اولویت‌های پلیس آگاهی است و من شخصا به صورت ویژه روی این پرونده کار می‌کنم.

وی افزود: در این همایش بر روی مباحث مربوط به پرونده اسید پاشی اصفهان با کار‌شناسان بحث و گفتگو انجام می‌دهیم و همچنان امید به دستگیری شخص یا اشخاص اسیدپاش داریم و اگر شما همین الان به محل کار من بروید، پرونده اسید پاشی را بر روی میز من مشاهده می‌کنید.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص دستگیری مظنونان در این پرونده بیان کرد: شخصی را دستگیر کردیم که تقریبا شرایطش با اسید‌پاش هماهنگ بود اما پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این فرد در اصفهان اقدام به سرقت از منازل و آتش زدن آن‌ها می‌کرده است اما هیچ ربطی به پرونده اسید پاشی نداشته اگر چه این فرد در اصفهان اقدامات نابخردانه دیگری نیز انجام داده است. همچنین چندین مظنون در این پرونده وجود دارد که احتمال دارد هر کدام از آن‌ها مجرم اصلی باشند اما هنوز مجرم اصلی مشخص نشده است.

بانک‌ها باید تجهیزات خود را به روز کنند
این مقام ارشد انتظامی در خصوص بحث سرقت از بانک‌ها عنوان کرد: این موضوع کاملا دو طرفه است و پلیس نیز انتظاراتی از بانک‌ها دارد آن‌ها باید ظرفیت ایمنی خود و تجهیزاتشان را ارتقاء دهند و از دوربین‌های مدار بسته به روز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در تکنولوژی به روز باشند، اضافه کرد: برخی از بانک‌ها از تجهیزات یک دهه گذشته استفاده می‌کنند به همین دلیل امنیت در آن‌ها پایین است، اگر تجهیزات متناسب با شرایط روز باشد به طور حتم می‌توانیم بحث مقابله با سرقت را ارتقاء دهیم.

۳۰ درصد جرایم با سلاح سرد انجام می‌شود
سردار مقیمی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های رسیده در سال گذشته ۳۰ درصد از جرائم جنایی با سلاح سرد انجام شده است، گفت: لایحه‌ای را به مجلس ارائه داده‌ایم که اگر این لایحه به تصویب برسد به صورت جدی به مقابله می‌پردازیم.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند، روی خودشان تسلط ندارند و این انگیزه‌ای می‌شود که در مواقعی که نمی‌توانند خود را کنترل کنند از این سلاح استفاده می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تمام جرائم اقتصادی که اتفاق می‌افتند از اهمیت برخوردار هستند و ما با اختلاس، تسهیلات غیر مجاز بانکی و پولشویی به صورت جدی برخورد می‌کنیم.

تلاش پلیس برای کاهش زمان وقوع جرم تا کشف
سردار مقیمی با اشاره به زمان بین وقوع جرم تا کشف توسط پلیس عنوان کرد: در حوزه سرقت ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فاصله بین وقوع و کشف را کاهش دهیم اما میانگین زمان بستگی به جرم صورت گرفته دارد برای مثال کشف برای خودروی سرقت شده کمتر از کشف برای سرقت از منزل است.

مردم صحنه جرم را دستکاری نکنند
رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین از مردم درخواست کرد پس از وقوع جرم صحنه آن را دستکاری نکنند و در اولین فرصت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: کار‌شناسان در اولین فرصت به صحنه جرم می‌آیند و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند، همچنین گروهی هستند که این افراد را پشتیبانی می‌کنند و با اطلاعاتی که به دست می‌آید در آزمایشگاه‌ها آن را مورد بررسی قرار می‌دهند تا به وسیله آن بتوان مجرم را دستگیر کرد.

 

اخبار اجتماعی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------