دعوا در شورای شهر/ وزیر مخابرات احمدی نژاد: 10 نفرتان را حریفم



اخبار,اخبار اجتماعی , شورای شهر تهران

شورای شهر به روزهای پرتنش و پر هیجانی نزدیک می شود. هر اتفاقی در مدیریت شهری، آبستن حادثه ای است و البته امروز در صحن علنی شورای شهر، دعوا بر سر انتخابات شورایاریها بود.

به گزارش خبرآنلاین، بحث تشکیل گروهی به نام "هیات امنای محلات" در موازات با شورایاریها که نهادی انتخابی است و انتخابات آن اسفندماه سال گذشته برگزار شد، امروز برای دقایقی، صحن علنی شورای شهر را به چالش کشید.

در ابتدای این بحث بود که محمدسالاری رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاریها، گفت: نهاد شورایاری‌ها در سه دوره گذشته اقدامات خوبی انجام داده‌اند، خوشبختانه در برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، دولت و مجلس و سایر نهادهای مرتبط همکاری‌های خوبی را با شورا داشتند و ما توانستیم انتخابات بزرگی در روز ۲۲ اسفند برگزار کنیم.

او خطاب به مرتضی طلایی، همکار خود و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها اعتراض کرد و گفت: ضمن احترامی که برای آقای طلایی قائل هستم، اما نسبت به عدم برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورایاری‌ها انتقاد دارم. قرار شد شورایاری‌ها هشتم اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کنند که متاسفانه هنوز مراسم تحلیف آنها برگزار نشده و دلیل لغو آن هم مشخص نیست.

شائبه هایی در انتخابات شورایاری ها
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: اخباری مبنی بر تغییر وظایف شورایاری‌ها به گوش می‌رسد، هر گونه تغییر در آیین‌نامه شورایاری‌ها باید به تصویب اعضای شورای شهر برسد. از جمله افزایش ۶ نفر از اعضای علی‌البدل به ۷ نفر از اعضای شورایاری‌ یکی دیگر از شائبات انتخابات محلی است.

اعتراض پرویز سروری، رئیس کمیسیون شورای شهر به این اظهارات، باعث تنش در جلسه امروز شد. او گفت: برخی دوستان فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنند. انتخابات شورایاری‌ها، انتخابات بزرگی بود که در تراز انتخابات ملی برگزار شد و افتخاری برای شورای چهارم است، اما دوستان نکاتی را مطرح می‌کنند که این انتخابات دچار ابهام است.

سروری گفت: شورایاری‌ها در انجام وظایف نظارتی در محلات تنها هستند و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی محله می‌تواند آنها در ایفای این نقش کمک کند، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، مساجد و بسیج و تشکیل هیئت امنای محلات چه اشکالی وجود دارد که دوستان همه چیز را سیاسی می‌بینند و دچار توهم سیاسی شده‌اند؟

مرتضی طلایی هم به حمایت از سروری برخاست و به سالاری اعتراض کرد چرا این تذکر که روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی داده شده، روز سه شنبه هم در جلسه علنی بازگو می شود. او گفت: مشخص نیست چرا آقای سالاری دوباره این موضوع را در صحن علنی مطرح می‌کند، تا زمانی که منابع ناشناس و مخبرین، منبع اطلاعاتی هستند ما به جایی نخواهیم رسید. من تلاش کردم نسبت به اینگونه مسائل، موضع‌گیری نکنم. اما اگر یک سند در خصوص مداخله ما در فرآیند انتخابات داشتید، هر چه شما می‌گویید، می‌پذیرم اما ما اسنادی داریم که مشخص می‌کند چه اتفاقاتی در روند انتخابات شورایاری‌ها افتاده است که من در خصوص آن تا به حال حرفی نزدم و تقاضا دارم یک ساعت به ما وقت دهید تا در صحن شورا در خصوص آنچه انجام شده، به افکار عمومی توضیح دهم.

طلایی گفت: در کدام دوره برای شورایاری‌ها افتتاحیه گرفتند که ما این افتتاحیه‌ها را لغو کردیم؟ چه جلساتی در ستاد شورایاری‌ها برگزار کرده‌اند که من آن را لغو کرده‌ام. من ۳۰ جلسه با ستاد شورایاری‌ها داشتم و تمام این صحبت‌ها، اسنادش هم موجود است.

سالاری البته پاسخ داد: برای حرفهایم سند دارم.

نایب رئیس شورای شهر در پاسخ گفت: دوستان در خصوص تشکیل هیئت امنای محلات پیش‌ داوری نکنند، می‌گویند ما شکل مناطق را به هم زده‌ایم، سند این نوع سخنان را ارائه کنید ما بدون اذن اعضای ستاد، کاری نکرده‌ایم.

احمد حکیمی‌پور و محسن سرخو هم وارد ماجرا شدند و خواستند تذکر آیین‌نامه‌ای بدهند که چمران نگذاشت آنها حرف بزنند. اما اسماعیل دوستی به عدم اجازه چمران، اهمیت نداد و گفت: چند روزی است بعضی از اعضا عصبانی هستند، هم در شورا و هم نسبت به شهرداری. اما ما صبوریم، اگر شما دلواپسید، ما حتی دلواپس هم نیستیم. اما اعلام می‌کنم تشکیل هیئت امنای محلات از لحاظ روانی و اجتماعی در محلات خطرناک است.
اینجا بود که رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر و وزیر مخابرات دولت احمدی نژاد، وارد مشاجره شد و گفت: اینها (اصلاح طلبان) می‌خواهند همه چیز را دوباره از اول شروع کنند.
با این سخن او، بین اعضای شورا درگیری لفظی ادامه پیدا کرد. سالاری و سروری پس از درگیری‌ لفظی، با درخواست رئیس شورا سکوت کردند که ناگهان تقی‌پور فریاد زد: اگر معیار زور است، من ۱۰ نفر شما را حریفم.

این فریاد کشیدن او باعث ناراحتی و ترک صحن توسط برخی از اعضا شد که پادرمیانی دنیامالی، آنها به صحن علنی شورای شهر بازگشتند.

شهرداری می گوید اعضای شورا یک تذکری می دهند و بعد می خوابند

در بخشی از جلسه علنی امروز شورای شهر، مختاباد، ضمن تذکر به شهرداری تهران گفت: باید به تذکرات و سؤالات اعضای شورای شهر سریع‌تر پاسخ داده شود.

رئیس کمیته هنری شورای شهر گفت: تذکرم به شهرداری است که چرا پاسخ تذکرات اعضای شورای شهر را به موقع نمی‌دهد. حتماً شهرداری با خود می‌گوید اعضای شورای شهر یک چیزی می‌گویند و بعد می‌خوابند بنابراین انتظار می‌رود گروهی تشکیل شود که تذکرات و سؤالات را از شهرداری تهران پیگیری کند.

مختاباد گفت: در بعضی مواقع نیز سؤالات و تذکرات اعضای شورای شهر فراموش می‌شود و شهرداری نیز پاسخ آنها را در بایگانی می‌گذارد.در سه هفته گذشته عنوان کردم مدیریت بحران در صحن علنی شورای شهر اقدامات صورت گرفته در تهران را تشریح کند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و این موارد باید پیگیری شود.

در ادامه مهدی چمران گفت: دبیرخانه و دفتر مصوبات شهرداری تهران و شورای شهر تذکرات و سؤالات را به صورت اتوماتیک پیگیری می‌کند.

تهرانی ها گرمخانه نمی خواهند

در نطق پیش از دستور جلسه امروز هم عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت در برخی از محلات تهران که گرمخانه قرار دارد، تهرانیها طومار می نویسند و می گویند گرمخانه را جمع کنید چون تردد معتادان مشکلزا شده است.

ابوالفضل قناعتی در این باره گفت: در شهرک رضویه گرمخانه‌ای وجود دارد که روزانه هزار معتاد در این محدوده تردد می‌کنند که متأسفانه انواع بیماری‌ها در آنجا شیوع پیدا کرده است. اهالی آن منطقه طوماری با امضای 700 نفر به اندازه 20 متر را امضا کرده‌اند که این گرمخانه از این مکان برداشته شود و 2 سال است که اهالی این منطقه مشکلات آن را تحمل کرده‌اند.

او همچنین از ساخت و ساز در یک پارک عمومی در محله چیذر واقع در شمال تهران خبر داد و گفت: در منطقه یک شهرداری تهران و در خیابان اندرزگو خیابان چیذر فضای عمومی و فضای سبزی تعریف شده است که هم اکنون بلوک‌بندی برای ساخت‌وساز در آن فضا ایجاد شده است. متأسفانه دومین بلوک آن در 12 طبقه در حال اتمام است که با مذاکرات صورت گرفته با شهردار آن منطقه عنوان شده این ملک رأی دیوان عدالت اداری را دارد.

قناعتی گفت: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کرده است باید از فضاهای سبز نگهداری شود و حتی حوزه علمیه در فضاهای سبز نسازند و هیچ کس حق ندارد برخلاف بیانات مقام معظم رهبری اقدامی انجام دهد لذا باید برای اولین و آخرین بار این اقدامات چندگانه از بین برود.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------