وزارت بهداشت: افزایش شتاب طلاق در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , وزارت بهداشت

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ گروه سنی 30 تا 70 سال نیز امسال جزو استراتژی های بهداشتی این وزارتخانه قرار گرفته و بسته های خدمتی آن تدوین شده است.

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شتاب طلاق در کشور، گفت: امسال برنامه سلامت کودکان در قالب برنامه تحول نظام بهداشت اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، محمداسماعیل مطلق روز سه شنبه در نشست خبری سلامت جوانان افزود: برنامه سلامت کودکان به سلامت آنان در ابعاد جسمی، روحی، روانی، گفتار، کردار و رفتار آنان از بدو تولد تا هشت سالگی می پردازد و از اول خرداد ماه در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در حاشیه شهرها با حضور کارشناسان سلامت تغذیه و سلامت روان اجرا می شود.

وی یادآور شد: امسال تمام جمعیت حاشیه شهرهای 20 تا 50 هزار نفر تحت پوشش بسته های خدمت بهداشتی از جمله کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان قرار می گیرند.

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ گروه سنی 30 تا 70 سال نیز امسال جزو استراتژی های بهداشتی این وزارتخانه قرار گرفته و بسته های خدمتی آن تدوین شده است.

مطلق با اشاره به اجرای برنامه هایی در خصوصی بارداری سالم ، افزود: نرخ جانشینی فرزند از 1.8 باید به 2.1 حدجانشینی برسد.

وی در ادامه به افزایش شتاب طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر طلاق در سال اول و 80 درصد طلاق ها در سنین کمتر از 30 سال اتفاق می افتد که نقش والدین ، خیران و همچنین مسایلی مانند اشتغال و مسکن در این رابطه حائزاهمیت است.

وی ادامه داد: 66 درصد زوجین بلافاصله بعد از ازدواج تمایل به فرزند آوری داشته و نیاز به فرزند آنان نیز 2.3 فرزند است اما چگونه است که با وجود این مسایل ، طلاق در کشور رشد فزاینده ای دارد.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------