20 درصد زندانیان بعد از آزادی طلاق می‌گیرند



اخبار,اخبار اجتماعی , طلاق

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندا‌ن‌های کشور با بیان اینکه 20 درصد زندانیان کشور پس از آزادی با طلاق مواجه می‌شوند گفت: 150 هزار متاهل در زندان‌های کشور بسر می‌برند که 111 هزار نفر آنان فرزند دارند.

به گزارش آنا، علی اصغر جهانگیر شامگاه شنبه در همایش بزرگ «خیرین در نسیم مهر» در اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت دولت و جامعه از خانواده‌های زندانیان افزود: 9 هزار نفر از زندانیان متاهل پنج فرزند و بیشتر و بقیه کمتر از پنج فرزند دارند.

وی با بیان اینکه 20 درصد زندانیان کشور پس از آزادی با طلاق مواجه می‌شوند، گفت: این زنگ خطری برای جامعه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: اکنون در کشور بیش از 190 انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها وجود دارد که در بخش‌های مختلف به زندانیان خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: این ظرفیت مهم اتفاق بزرگی است که در بهبود شرایط خانواده زندانیان تاثیر مثبت دارد.

جهانگیر گفت: در هر جامعه‌ای ارزش‌هایی تعریف شده و هر کس که این ارزش‌ها را نقض کند لایق مجازات است و زندان یکی از راه‌های برخورد با متجاوزان و کسانی است که ارزش‌ها و قوانین را زیر پا می‌گذارند.

جهانگیر با تاکید بر توجه به تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندانی شدن یک فرد افزود: نباید اجازه داد در هنگام زندانی شدن یک فرد دیگر اعضای خانواده او نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

وی گفت: با زندانی شدن یک فرد خانواده وی علاوه بر از دست دادن سرپرست، با نگاه منفی جامعه نیز مواجه می‌شود که این یکی از معضلات بزرگ است و این نگاه باید تغییر کند.

رئیس سازمان زندان‌ها مشکلات اقتصادی، نگاه مردم و طرد شدن را آسیب وارده به خانواده فرد زندانی عنوان کرد و گفت: 80 درصد از زندانیان کشور از مناطق محروم و حاشیه شهرها هستند.

وی افزود: تکدی‌گری و مشاغل کاذب نتیجه عدم توجه به خانواده برخی زندانیان است و باید با کمک‌های خیرین و دولت از این خانواده‌ها حمایت شود.

وی اظهار کرد: در این راستا با کمک آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اقدام‌های حمایتی خوبی برای خانواده زندانیان در حال انجام است.

جهانگیر گفت: در سال جاری 500 میلیارد تومان تسهیلات برای خانواده‌های زندانیان از طریق بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

همایش بزرگ «خیرین در نسیم مهر» شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی و کشوری در سالن کوثر اصفهان برگزار شد.

در این همایش از خانواده‌های بعضی از مددجویان زندانی قدردانی و دو مددجوی زندانی جرایم غیرعمد با همت خیرین آزاد شدند.

همچنین در این همایش اعلام شد که دو محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافتند.

 

اخبار اجتماعی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------