خطر واردات موادغذایی ارزان‌تر با تاریخ انقضای محدود!



اخبار,اخبار اقتصادی ,واردات موادغذایی

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با هشدار نسبت به واردات موادغذایی با تاریخ انقضای کوتاه توسط سودجویان گفت: کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و متولیان امر باید جلوی این روند را بگیرند.

عباس رجائی در گفت وگو با خانه ملت، گفت: از یک سو کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و از طرف دیگر تا پایان زمان انقضای مصرف این کالاها حداکثر شش ماه بیشتر فرصت باقی نمانده و این بدان معناست که تا این مواد به بازار مصرف راه یابد تاریخ انقضای آنها به پایان می رسد و این بسیار خطرناک است.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،افزود: در حوزه مواد غذایی اگرصنایع تبدیلی در داخل کشور  فراهم است اما موادخام نداریم باید نسبت به واردات مواد خام مورد نیاز اقدام کنیم چرا که با این کار هم اشتغال ایجاد شده و هم درداخل کشور فرآوری صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه شاهد این هستیم که از یک سو کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و از طرف دیگر تا پایان زمان انقضای مصرف این کالاها حداکثر شش ماه بیشتر فرصت باقی نمانده و این بدان معناست که تا این مواد به بازار مصرف راه یابد تاریخ انقضای آنها به پایان می رسد و این بسیار خطرناک است.

خطر واردات موادغذایی  ارزانتر با تاریخ انقضای محدود  
رجائی گفت:  سودجویانی هستند که در رابطه با واردات مواد غذایی و کالاهای تمام شده با تاریخ انقضای کوتاه مدت برای کسب سود بیشتر،این نوع کالاها را با قیمت‌های بسیار پایین تر ازخارج کشور خریداری و وارد کشور می کنند.

رئیس فراکسیون صنایع غذایی مجلس افزود: به نظرمی رسد برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در خصوص نظارت بر واردات موادغذایی و تائید سلامت آنها کوتاهی می کنند و ممکن است بعضا این کالاها به شکل قاچاق هم وارد کشور شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی مثل سازمان غذا و دارو و گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت،معدن و تجارت باید جلوی این گونه واردات را بگیرند و این اقدام باید به یک رویه تبدیل شود.

در مبارزه با قاچاق کالا ضعف قانون نداریم/مشکل در اجراست
رجائی گفت:اگر قرار است کالای کنسروی وکمپوتی وارد کشور شود،حداقل حدود 70درصد از زمان انقضای آن باید باقیمانده باشد،درغیراین صورت باید از واردات چنین کالاهایی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: درزمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد غذایی ضعف قانون نداریم و مشکل اصلی در اجرای قانون است.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------