655 سایت فعال تولید و فروش مواد مخدر



اخبار,اخبار اجتماعی ,فروش مواد مخدر

وی درخصوص مقابله با برخی سوءاستفاده‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی در کشور ما مسدود هستند اما برخی افراد با استفاده از فیلترشکن‌ها به این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از هنرمندان ما به دلیل ایجاد صفحات جعلی با نام آنها در پلیس فتا طرح شکایت کردند که پس از بررسی این صفحات توسط پلیس فتا حذف شد.

 رییس پلیس فتای کشور گفت: در عمر پنج ساله پلیس فتا، 37 هزار پرونده درخصوص فضای سایبری تشکیل شده که 90 درصد آنها کشف شده و 56 درصد ظرف مدت کمتر از یک سال به کشف قطعی رسیده است. این در حالی است که 30 درصد از پرونده‌ها جنبه بین‌المللی داشته است.

به گزارش ایسنا، سردار هادیان فر در حاشیه همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته با اشاره به اهتمام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به حوزه سایبری گفت: با تشکیل پلیس فتا، ظرف مدت 5 سال با محوریت سازمان اینترپل اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است. برگزاری همایش‌هایی مانند این همایش با حضور نمایندگان اینترپل و پلیس‌های سایبری کشورهای مختلف باعث می‌شود زمینه تعامل و همکاری بیش از پیش میان کشورهای مختلف ایجاد شود. در حقیقت باید توسعه همکاری‌های بین پلیسی و تبادل تجربیات به ویژه در حوزه فضای سایبری بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: در عمر پنج ساله پلیس فتا 37 هزار پرونده درخصوص فضای سایبری تشکیل شده که 90 درصد آنها کشف شده و 56 درصد ظرف مدت کمتر از یک سال به کشف قطعی رسیده است. این در حالی است که 30 درصد از پرونده‌ها جنبه بین‌المللی داشته است.

رییس پلیس فتای کشور تاکید کرد: یکی از پرونده‌هایی که پلیس فتا در آن شرکت داشته، کلاهبرداری نیجریه‌ای بوده که 55 میلیارد تومان پول تجار در سراسر کشور توسط مجرمان ربوده شده بود. پلیس ایران با تعامل با اینترپل درصد زیادی از این پول‌ها را به حساب مبدا بازگرداند.

هادیان‌فر درخصوص سایت‌های همسریابی در کشورمان و کنترل آنها نیز گفت: جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده و هر سایتی که در کشور با این عنوان فعالیت می‌کند، تاکنون مجوزی دریافت نکرده و این سایت‌ها توسط ما مسدود و با عوامل آنها برخورد خواهد شد، چراکه اکثر این سایت‌ها توسط کسانی اداره می‌شود که در پشت پرده یا به دنبال کلاهبرداری هستند یا انحرافات اخلاقی را ترویج می‌کنند. به طوری که مستمسک قرار دادن این موضوع که فرد همسر دلخواه خود را پیدا کند، معمولا اطلاعات حساب‌های بانکی افراد را می‌ربایند.

وی تاکید کرد: اخیرا در این حوزه پرونده‌ای توسط پلیس فتا پیگیری و به کشف رسیده که فردی 2000 شماره حساب به دست آورده و از این حساب‌ها مبالغی را برداشت کرده بود.

رییس پلیس فتای کشور نفوذ به یکی از بانک‌های کشور توسط یک فرد فنی را یکی دیگر از عملیات‌های مهم پلیس فتا دانست و افزود: فردی به یکی از بانک‌های خصوصی کشور نفوذ کرده بود و به واسطه این نفوذ توانسته بود به شبکه شتاب کشور نیز نفوذ کند که خوشبختانه توسط پلیس فتا دستگیر شد. وی در مدت یک ماه موفق شده بود 117 میلیون تومان از حساب‌های مختلف برداشت کند.

هادیان‌فر درخصوص مقابله با سایت‌های فروشنده موادمخدر نیز گفت: در حوزه موادمخدر تمام سایت‌هایی که چه در حوزه آموزش و چه در فروش موادمخدر فعالیت می‌کنند شناسایی شدند؛ به طوری که در حال حاضر 655 سایت در این حوزه فعال است که 257 سایت فعال در حوزه تولید و آموزش موادمخدر در آپارتمان فعال بودند که با مشارکت پلیس موادمخدر عوامل این سایت‌ها شناسایی و دستگیر شدند. صفحاتی که در این حوزه غیرفعال بودند نیز با تعامل و همکاری‌های بین‌المللی از فضای سایبری حذف شدند.

وی درخصوص مقابله با برخی سوءاستفاده‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی در کشور ما مسدود هستند اما برخی افراد با استفاده از فیلترشکن‌ها به این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از هنرمندان ما به دلیل ایجاد صفحات جعلی با نام آنها در پلیس فتا طرح شکایت کردند که پس از بررسی این صفحات توسط پلیس فتا حذف شد.

رییس پلیس فتای کشور تصریح کرد: این امکان برای همه شهروندان وجود دارد که اگر صفحه‌ای به صورت جعلی با نام آنها باز شده است، با طرح شکایت در پلیس فتا نسبت به حذف این صفحات اقدامات لازم انجام می‌شود.

هادیان‌فر شرکت پلیس فتا در عملیات پانجیا را یکی دیگر از عملیات‌های بین‌المللی پلیس سایبری ایران خواند و افزود: در این عملیات با همکاری اینترپل درخصوص مقابله با فروش غیرمجاز دارو شرکت کردیم به طوری که در عملیات پانجیای 7 با حضور 111 کشور، در تاریخی مشخص کار جمع‌آوری اطلاعات فروشندگان داروهای غیرمجاز را ظرف مدت 10 روز انجام دادیم و در مرحله بعدی باز هم با همکاری اینترپل و 111 کشور شرکت‌کننده در عملیات اقدام به دستگیری افراد متخلف کردیم. در پانجیای 7 نزدیک به 600 میلیون تومان ارزش داروهای کشف شده بود که تعداد آنها 53 هزار و 420 عدد داروی غیرمجاز بود و طی این عملیات 70 پرونده قضایی که منجر به دستگیری 102 نفر شده بود، باعث شد پلیس سایبری ایران در بین 132 کشور رتبه هفدهم را کسب کند و در عملیات پانجیای 8 ایران به واسطه کسب این رتبه به عنوان سرگروه کشورهای آسیایی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه فضای سایبری فرصت توسعه را برای کشورها ایجاد می‌کند، تاکید کرد: این فضا فرصت زیادی هم برای مجرمینی که هویت آنها پنهان خواهد بود، ایجاد می‌کند برهمین اساس باید با برنامه‌ریزی دقیقی کنترل‌های لازم را بر این فضا داشته باشیم.

رییس پلیس فتای کشور درخصوص حمله سایبری کشورهای بیگانه به ویژه ویروس استاکس نت گفت: این حمله که در ابتدای سال 93 انجام شده بود، توسط پلیس فتا با آن مقابله شد به طوری که ای‌پی‌ها در فاصله بسیار اندکی شناسایی شد و متوجه شدیم که آی‌پی‌ها از کشور آمریکا بوده است. از طریق سازمان‌های بین‌المللی موضوع را پیگیری کردیم و آی‌سی‌پی مورد نظر نیز مشخص شد ولی اطلاعات لازم توسط این آسی‌پی به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی کشور آمریکا در اختیارمان قرار نگرفت اما موضوع به صورت بین‌المللی در حال پیگیری است.

هادیان‌فر تاکید کرد: دهنه حمله سایبری نیز مشخص شده بود که پس از این مرحله پس از متوقف سازی هکرها، اقدامات لازم انجام شد. تا این لحظه موضوع جدی در حوزه حمله هکرها در کشور وجود نداشته است البته حملات مانند سایر کشورها توسط هکرها انجام می‌شود اما تهدید جدی تاکنون گزارش نشده است.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------