کاهش 50 درصدی هزینه درمان ناباروری



اخبار,اخبار اجتماعی ,هزینه درمان ناباروری

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش هزینه های ناباروری در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هزینه های سنگین درمان ناباروری نسبت به یکسال پیش به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده که این مهم می تواند به افزایش جمعیت منجر شود.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، گفت: خوشبختانه با پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و  تلاش های وزارت بهداشت و درمان هزینه های ناباروری به میزان 50 درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از فرزندآوری در کشور، گفت: در حال حاضر معضلات اقتصادی، معیشت مردم را با مشکل مواجه ساخته لذا دولت باید حمایت اقتصادی بیشتری از زوجین و خانواده ها داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همانند گذشته در تلاش هستند که هزینه های درمان ناباروری را کاهش و به میزان 70 درصد آن را کاهش دهند.

با تصویب قانون و بخشنامه نمی توان زوجین را مجبور به فرزند آوری کرد
قربانی با بیان اینکه نمی شود با تصویب قانون و بخشنامه زوجین را مجبور به فرزندآوری کرد، افزود: برای افزایش نرخ جمعیت ابتدا باید معیشت،اشتغال و رفاه عمومی مردم را مورد توجه قرار داده سپس آنها را تشویق به  بچه دار شدن کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، گفت:  امروزه معضلات اجتماعی مانند اشتغال زوجین، شرایط اقتصادی و زندگی ماشینی موجب تک فرزندی  شده است.

وی تصریح کرد: دولت برای تسریع در ازدواج جوانان و افزایش نرخ جمعیت کشور، رفع مشکل بیکاری و مسکن را باید در دستور کار خود قرار دهد.

قربانی تصریح کرد: نرخ جمعیت کشور ما در گذشته به 2/5 درصد رسیده بود ولی متاسفانه مشکلات اقتصادی منجر به کاهش نرخ جمعیت شد و امروزه به 1/6 درصد رسیده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تبعات پیری جمعیت در کشور هشدارهایی جدی در پی خواهد داشت، اظهار داشت: متاسفانه پیری جمعیت در کشور تبعات جدی برای بخش های اقتصادی و صنعتی کشور به همراه خواهد داشت لذا دولت باید برای افزایش جمعیت دستورات لازم را اتخاذ نماید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رد نقش آلودگی هوا در ایجاد ناباروری زوجین، تصریح کرد: تا به حال شاهد ارائه گزارشی در این خصوص از جانب سازمان های متولی نبوده ایم و چنانچه این فرضیه صحت داشته باشد باید با تحقیقات تخصصی و کارشناسانه در این باره اظهار نظر کرد.

 

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------