هشدار کم آبی در ۹ استان



اخبار,اخبار اجتماعی ,خشکسالی

فاتح اظهار داشت: پیش بینی ها برای وضعیت بارش در کل کشور تا پایان سال آبی جاری یعنی ابتدای مهرماه ۹۴ نشان می دهد که در ۹ استان به لحاظ بارندگی شرایط خوبی نداریم و کمبود بارش فعلی را تا پایان سال آبی خواهند داشت.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا پایان خرداد میزان بارندگی در کشور ۱۸درصد کاهش نشان می دهد، گفت: وضعیت بارش در ۹ استان هشداردهنده است.

شاهرخ فاتح در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: میزان بارش در کل کشور از ابتدای مهرماه ۹۳ تا پایان خرداد ۹۴، ۱۸۸.۵ میلیمتر بوده که این میزان در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۸ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد.

کاهش ۱۹ درصدی بارندگی درتهران
به گفته وی، میزان بارندگی در این مدت در تهران ۲۲۶.۳ میلیمتر بوده که این میزان در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۹ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

هرمزگان کم بارش ترین استان کشور نسبت به میانگین بلند مدت
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اظهار داشت: از ابتدای مهرماه ۹۳ تا پایان خرداد ۹۴ استان هرمزگان با ۵۳ درصد کاهش، بوشهر ۴۸ درصد و البرز ۴۱ درصد کاهش کم بارش ترین استانها نسبت به میانگین بلندمدت بوده اند.

گیلان پر بارش ترین استان کشور نسبت به میانگین بلند مدت
فاتح تصریح کرد: در این مدت استان های گیلان با ۲۷ درصد افزایش، آذربایجان شرقی ۲۲ درصد و اردبیل ۱۶ درصد افزایش، پربارش ترین استانها نسبت به میانگین بلندمدت بوده اند.

هرمزگان کم بارش ترین استان نسبت به سال گذشته
وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری تا پایان خردادماه،استان های هرمزگان با ۶۵ درصد کاهش، بوشهر ۵۸ درصد و ایلام ۴۴ درصد کاهش کم بارش ترین استانها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده اند.

 خراسان رضوی پربارش ترین استان نسبت به سال گذشته
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تاکید کرد: در این مدت استانهای خراسان رضوی با ۳۶ درصد افزایش، اردبیل ۳۲ درصد و آذربایجان شرقی ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پربارش ترین استانها بوده اند.

کاهش ۲۰ درصدی بارش در سواحل خزر در دو ماه آینده
فاتح یادآورشد: پیش بینی هواشناسی نشان می دهد در تیر و مرداد ۹۴ بارش در سواحل دریای خزر حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همچنین در دو ماه آینده بیشتر مناطق کشور بارش نرمالی خواهند داشت، تنها در بخشهایی از شرق کشور میزان بارش کمی از نرمال بیشتر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی یادآور شد: البته باید توجه داشت که در تیر و مرداد میزان بارندگی در کل کشور به ویژه در بخش های شرقی بسیار کم است.

هشدار کمبود بارش تا پایان سال آبی در ۹ استان
فاتح اظهار داشت: پیش بینی ها برای وضعیت بارش در کل کشور تا پایان سال آبی جاری یعنی ابتدای مهرماه ۹۴ نشان می دهد که در ۹ استان به لحاظ بارندگی شرایط خوبی نداریم و کمبود بارش فعلی را تا پایان سال آبی خواهند داشت.

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در بوشهر و هرمزگان تا پایان سال آبی
به گفته وی، بر این اساس استان های هرمزگان و بوشهر تا پایان سال آبی جاری یعنی ابتدای مهرماه ۹۴ قطعا ۵۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت خواهند داشت.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تصریح کرد: ۷ استان دیگر یعنی استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و البرز تا پایان سال آبی جاری حدود ۳۰ درصد کاهش بارندگی خواهند داشت.

 

اخبار اجتماعی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------