گرم‌ترین شهر کشور کجاست؟



اخبار,اخبار اجتماعی , پیش بینی وضعیت هوا

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در 24 ساعت گذشته زابل با دمای هوای 48 درجه سانتی گراد، برای سومین روزمتوالی گرم‌ترین شهر کشور شده است.

علی ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: دمای هوای زابل در روزهای شنبه، یک شنبه و دوشنبه این هفته به ترتیب 47، 48 و 48 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.
 
وی افزود: شدت گرمای هوا در این شهرستان به افزایش سرعت وزش بادهای محلی 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان می انجامد که انتظار می رود با شدت گرفتن وزش این بادها، دمای هوا در این منطقه به صورت موقتی خنک تر شود.
 
در حالی گرمای هوا در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان حاکم است که بر اساس گزارش‌های محلی از این مناطق، روستاهای زیادی با مشکل قطع آب مواجه بوده و نمی‌توانند از وسایل خنک کننده هوا استفاده کنند.
 
دیروز عباس نخعی، عضو شورای شهرستان هیرمند  گفته بود: آب شرب در روستاهای، کیخا، لنگر بارانی، عبدالله بارانی، کنگ امامداد، محمدحسین بارانی، لکزایی، دراز، خاکسفیدی، شندک کیان آباد، شندک غلام رسول، صفرزایی، ملا نورمحمد، قلعه کولک، دولت آباد و گرگیچ از یک ماه گذشته تا کنون قطع بوده و تنها در ساعات معینی از روز وصل می‌شود.
 
علاوه بر گرمای هوا و قطعی آب در روستاهای شمال سیستان و بلوچستان، وزش بادهای 120 روزه وضعیت هوای این مناطق را به حالت ناسالم در آورده است.
 
غلامحسین عابدی رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل در این باره به خبرنگار ما گفت: در ادامه وزش بادهای 120 روزه و بر اساس پیش بینی های قبلی، امروز سرعت وزش باد و گرد و خاک در ایستگاه فرودگاهی زابل به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و وضعیت کیفیت هوا را به حالت ناسالم درآرود.
 
وی افزود: طوفان و گرد و خاک میزان دید افقی در فرودگاه زابل را تا 3500 متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای شهر را نیز به 232 میکروگرم بر مترمکعب یعنی، شرایط ناسالم رساند.
 
با این وجود غلامرضا اربابی مدیر کل مدیریت بحران استان اعتقادی به بحرانی بودن شرایط در شمال استان نداشته و به خبرنگار ما می گوید: طوفان امروز در شهرستان‌های شمالی استان شدید نیست و لزومی بر تشکیل جلسه اعضای ستاد بحران وجود ندارد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------