آموزش شنا برای نوزادان 6 ماهه؛ تبلیغ یا واقعیت؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,آموزش شنا به نوزادان

شنا یک رشته مدال‌آور و المپیکی است، اما در کشور ما بیشتر به عنوان یک ورزش اوقات فراغتی به این رشته نگاه می‌شود، ضمن اینکه جنبه لوکس بودن آن نیز موجب شده تا برخی استخرها برای آموزش نوزادان 6 ماهه تبلیغ کنند.

به گزارش فارس، همزمان با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان، رشته شنا رونق ویژه‌ای پیدا می‌کند و به طور کلی بازار رشته‌های آبی گرم می‌شود.

گرم شدن بازار رشته‌های آبی به ویژه شنا و اقبال عمومی مردم در تمام سنین به این رشته موجب شده تا چرخه مالی قابل توجهی در این میان رد و بدل شود.

در این بین برخی نیز در تلاش هستند تا از این بازار پر منفعت بهره مالی قابل توجهی داشته باشند که برخی از تبلیغات شهری را می‌توان یکی از این موارد دانست.

آموزش شنا برای نوزادان 6 ماهه! تبلیغ یا واقعیت؟
در برخی از مناطق شهری اصفهان شاهد برخی از تبلیغات هستیم که در این تبلیغات ادعا شده برای نوزادان 6 ماه به بالا نیز برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است.

با این حال دبیر هیئت شنای استان اصفهان معتقد است برای نوزاد 6 ماهه بحث آموزش شنا وجود ندارد.

مسعود جابرزاده آموزش شنا برای نوزادان را در کشورهای دیگر نیز مرسوم می‌داند، اما تاکید دارد که استفاده از آب برای نوزادان شرایط خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در جریان بحث تبلیغات شنا برای نوزادان 6 ماه نیست، تصریح کرد: استفاده از استخر برای نوزادان شرایط خاصی دارد، یعنی باید تمیزی آب استخر و تجربه مربی مورد توجه قرار گیرد و خانواده‌ها باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

دبیر هیئت شنای استان اصفهان در مورد بحث نظارتی بر فعالیت آموزشی شنا در استخرهای سطح شهر یادآور شد: توان هیئت برای نظارت بر فعالیت استخرها محدود است اما خانواده‌ها باید توجه کافی را در این زمینه داشته باشند.

چشم و هم‌چشمی برای آموزش شنا
رشته شنا یکی از اصلی‌ترین علاقه‌مندی‌های خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندانشان در فصل تابستان و برای سپری کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود، اما بر خلاف مدارس فوتبال که نرخ آنها بر اساس درجه‌بندی و امکانات مشخص است، در مورد آموزش شنا خود استخرها اقدام به قیمت‌گذاری می‌کنند که در این میان برخی از استخرهای خصوصی به بهانه‌های مختلف هزینه بالایی را بابت بحث آموزشی دریافت می‌کنند.

دبیر هیئت شنای استان اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد معیار نرخ کلاس‌های آموزشی شنا تاکید می‌کند که تعرفه از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و خانواده‌ها با مراجعه به سایت هیئت می‌توانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

جابرزاده ادامه داد: در مورد مدارس فوتبال، با توجه به قدمت فعالیت این مدارس آئین‌نامه‌های مربوطه تدوین شده، اما در مورد مدارس شنا هنوز دستورالعمل‌های لازم تدوین نشده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده در آینده تمام استخرهایی که تمایل به فعالیت در بحث آموزشی دارند، باید مجوز مربوطه را از هیئت شنا دریافت کنند و امسال نیز برای تعدادی از مدارس شنا مجوز صادر کرده‌ایم.

به گزارش فارس، شنا یک رشته مدال‌آور و المپیکی است و در کشورهای صاحب ورزش اهمیت بسیار زیادی به این رشته داده می‌شود، اما در کشور ما این رشته هنوز جایگاه مناسبی را بین مسئولان و خانواده‌ها پیدا نکرده است.

طی سال‌های گذشته نیز آموزش شنا به یکی از دغدغه‌های ثابت خانواده‌ها تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها در فصل تابستان فرزندان خود را به دوره‌های آموزشی این رشته می‌فرستند که البته همانند کلاس موسیقی و کلاس نقاشی جنبه وقت‌‌پرکنی و تا حدودی چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها را دارد و جنبه ورزشی آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------