خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع



اخبار,اخبار اجتماعی ,داروهای تقلبی

به تازگی دو داروخانه به همین اتهام از سوی دادگاه نظام پزشکی محکوم شدند.

رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع است، گفت: ۳۰ داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی و پرونده تخلفاتی تشکیل شد که به تازگی دو داروخانه به همین اتهام از سوی دادگاه نظام پزشکی محکوم شدند.

 ایرج خسرونیا در آستانه برگزاری سمینار مبارزه با داروهای قاچاق و تقلبی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس بازرسی‌های اخیر که توسط وزارت بهداشت از داروخان‌ ها انجام گرفت متأسفانه حدود 30 داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی شدند که پرونده‌هایشان  به دادگاه  ارسال شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 80 تا 85 درصد داروهای قاچاق  تقلبی هستند به ویژه داروهایی که از دبی، ترکیه و پاکستان وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: داروخانه‌ها موظفند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می‌کنند خود به خود محکوم هستند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور تصریح کرد: مردم به هیچ عنوان نباید داروهایی که در ناصرخسرو و جلوی برخی از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد را خریداری کنند. زیرا اغلب َآنها تاریخ گذشته و تقلبی هستند. ضمن اینکه فروشندگان مربوطه مبالغ قابل توجهی هم از مردم می‌گیرند؛ البته مسئولان وزارت بهداشت در این امر رسیدگی می‌کنند و امیدواریم که همه از جمله مردم دست به دست هم دهند که بازار سیاه فروش دارو در ناصرخسرو برای همیشه جمع شود.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور هشدار داد: زمانی که دارویی تاریخ گذشته و تقلبی باشد خود به خود عارضه دارد و ممکن است که بر کبد؛ کلیه؛ سیستم خونی مغز و اعصاب نیزاثرات بسیار جدی داشته  باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مقدار قاچاق دارو در کشور نگران کننده است یا خیر گفت: خوشبختانه قاچاق دارو و توزیع داروی تقلبی تا اندازه ای نیست که جای نگرانی داشته باشد. زیرا مسئولان دانشگاه‌ها در این خصوص مشغول کار خود و بازرسی‌های دائمی مربوطه هستند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد در همه کشورها داروهای قاچاق وجود دارد که البته مقدار وجود چنین داروهایی متفاوت است.

به گفته معاون نظام پزشکی تهران، قدر مسلم با استقبال بیشتر مردم، بالطبع قاچاق دارو هم افزایش می‌یابد، پس  مردم به هیچ عنوان نباید داروها را به غیر از داروخانه‌ها ازمحل دیگری خریداری کنند.

خسرونیا تأکید کرد: خواهش می‌کنیم که مردم از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.

وی درباره مجازات‌های موجود برای افرادی که دست به قاچاق دارو و توزیع داروی تقلبی می‌زنند، نیز گفت: اگر مسئولان ذی‌ربط مانند داروخانه‌ها داروی قاچاق بفروشند، حکم آنها بین 3 تا 6 ماه محرویت از کار است. طی روزهای اخیر نیز 2 داروخانه را به همین حکم محکوم کردیم؛ حال اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بالطبع بین 3 تا 6 ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند که البته  فکر می‌کنم در صورتی که این مجازات‌ها اجرا شوند کافی است.

رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی کشور یادآور شد: امیدواریم مردم به صحبت‌ها و پیشنهادات وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و سازمان غذا و دارو به خوبی گوش فرا دهند و از خرید داروهای غیر مجاز به طور جدی خودداری کنند. چرا که در صورت مصرف این قبیل داروها سلامت خود و اطرافیانشان را به خطرمی‌اندازند.

گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصان دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

اخبار اجتماعی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------