وضعیت قرمز در برخی نقاط اصفهان حاکم شد



اخبار,اخبار اجتماعی, بارش باران

گرچه به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تمامی نهادهای خدماتی و امدادی استان اصفهان در حالت آماده باش به سر می برند اما خدمات رسانی به مردم زمانی حاصل می شود که بحران وقوع یافته و مردم دچار خسارت جانی و مالی شده اند.

بارش شدید باران در شهر اصفهان و برخی شهرهای استان سبب شد تا بسیاری از خانه ها در مناطق شاهین شهر و برخوار دچار آبگرفتگی شود و تا ساعت ها مردم این مناطق با سختی نجات از بحران روبرو شوند.

 گرچه به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تمامی نهادهای خدماتی و امدادی استان اصفهان در حالت آماده باش به سر می برند اما خدمات رسانی به مردم زمانی حاصل می شود که بحران وقوع یافته و مردم دچار خسارت جانی و مالی شده اند و این دستگاه ها تنها به عنوان نهادهای امدادی به مردم خدمات ارائه می دهند.

هم اکنون غرب استان با توجه به پیش بینی های هواشناسی در معرض خطر سیل قرار دارد اما هنوز اقدامات عاجلی برای نجات جان مردم برای خالی کردن خانه های در مجاورت رودخانه زاینده رود که بخشی از آن از غرب استان اصفهان می گذرد، صورت نگرفته است.

گویی مسئولان مدیریت بحران استان اصفهان در انتظاراند تا حادثه ای رخ دهد و بعد تجربیان مدیریت بحران را به کار گیرند اما از این نکته غافل اند که تجربه سیل در شمال کشور و در تهران و البرز ناشی از همین نوع نگرش به مدیریت بحران بود.

اگر مدیریت بحران پیشگیری از حوادث عظیم و خسارت های جانبی را پیش از رخداد حادثه در دستور کار خود قرار دهد قطعا اصفهان، با خسارات کمتری از این وضعیت قرمز جوی عبور خواهد کرد.

با وجود اینکه هشدارها برای بارش های شدید از سوی برخی کارشناسان داده شده بود اما باز هم عشایر استان اصفهان غافلگیر شده و مجبور به خروج از چادرهای خود در روز گذشته شدند.

همچنین در شهر اصفهان آبگرفتگی معابر عابران پیاده و آبگرفتگی خیابان ها به ویژه اتوبان های آقابابایی و صیاد شیرازی خودروها را سردرگم کرده بود و تا ساعت ها رفت و آمد در شهر مختل شده بود.

خوشبختانه تاکنون خسارت جانی ناشی از تصادفات در جاده های استان اصفهان گزارش نشده است و تصادفات رخ داده تنها منجر به خسارت مالی شده است.

 

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------