70 آسیب طلاق در جامعه



اخبار,اخبار اجتماعی , طلاق

یک محقق و پژوهش‌گر گفت: طلاق با خود 70 آسیب در جامعه ایجاد می‎کند و متاسفانه امروز در جامعه اشکال مختلفی از طلاق را می‎بینیم و خانواده‎هایی هستند که برای حفظ آبرو و فرزندان خود با طلاق زرد جدا از یکدیگر زندگی می‎کنند.

به گزارش فارس ، امرالله گیوی نهاوندی عصر امروز در همایش «شیرین‌سازی زندگی سبک زندگی اسلامی» که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‎ها زندگی شیرینی در جامعه ندارند چرا که لبخند بر لبان زنان و مردان ما در خانواده‎ها جاری نیست.

* رابطه زن و شوهر رابطه ظالم به مظلوم است
وی با بیان اینکه رابطه زن و مرد باید رابطه عاشقانه باشد، تصریح کرد: در حال حاضر رابطه زن و شوهر رابطه ظالم به مظلوم است و زنان و مردان در خانواده نسبت به یکدیگر ظلم می‎کنند.

این محقق و پژوهش‌گر ادامه داد: شیرینی زندگی این است که زن از آمدن مرد به خانه خوشحال شود و برای ورود همسر خود لحظه‌شماری کند و مرد نیز از آنکه به خانه می‎رود احساس رضایت و شادی داشته باشد اما متاسفانه امروز این‌گونه نیست.

گیوی نهاوندی بیان داشت: زندگی در جامعه کنونی ما تلخ است چرا که آمار طلاق در جامعه بالاست و در هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می‎شود.

وی با بیان اینکه در هر 0.94 ثانیه یک نفر در کشور زندگی مشترک خود را از دست می‎دهد، خاطرنشان کرد: در استان گلستان با جمعیتی کمتر از 2 میلیون نفر و با 29 شهر در سال گذشته 7.8 درصد میزان ازدواج کاهش پیدا کرده است.

این محقق و پژوهش‌گر افزود: استان گلستان در سال گذشته 5.2 درصد افزایش طلاق داشته است و در مقابله هر 5.6 درصد ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده و این امر باعث شده که رتبه استان گلستان از نظر طلاق در کشور از هجدهم کاهش پیدا کند.

* گلستان رتبه 17 را در بین استان‎های کشور از نظر طلاق دارد
نهاوندی ابراز داشت: در سال گذشته روزانه 19 گلستانی زندگی مشترک خود را با طلاق از دست دادند و این مهم رتبه استان گلستان در بین استان‎های کشور را از نظر طلاق به 17 رسانده است.

وی طلاق را یک مرگ دانست و گفت: طلاق با خود 70 آسیب در جامعه ایجاد می‎کند و متاسفانه امروز در جامعه اشکال مختلفی از طلاق را می‎بینیم و خانواده‎هایی هستند که برای حفظ آبرو و فرزندان خود با طلاق زرد جدا از یکدیگر زندگی می‎کنند.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------