طرح زوج و فرد نه ترافیک را کاهش داد ونه آلودگی را



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه نباید به روش کوشش و خطا ترافیک را مدیریت کرد، تصریح کرد: بهتر است از تجربیات شهرهای بزرگی چون شانگهای و استانبول در حل مشکل ترافیک استفاده کرد زیرا بعید است طرح هایی نظیر زوج و فرد کردن اتومبیل ها در هیچ کشوری بتواند پاسخگو باشد.

موید حسینی صدر درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش میزان آلودگی هوا در پایتخت، گفت: متاسفانه طرح هایی نظیر زوج و فرد کردن اتومبیل ها برای تردد در سطح شهر تا کنون هیچ تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نداشته است، چون بسیاری ازمردم دارای دو اتومبیل هستند و در روزهای مختلف هفته ازپلاک فرد و زوج استفاده می کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم موفقیت طرح زوج و فرد کردن اتومبیل ها درکاهش میزان ترافیک و آلودگی هوا، ادامه داد: به طور حتم باید از ابزارها و تجربیات کشورهای موفق دنیا برای مقابله با آلودگی هوا استفاده کرد و روش‌های این چنینی برای مدیریت ترافیک در کشورمان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده است.

وی افزود: حتی مسافران وسایل نقلیه عمومی نیز به ضعف در مدیریت ترافیک شهر آگاه هستند و متاسفانه مسئولان کشورمان یکی ازضعف ترین عملکردها را در مدیریت ترافیک دارند، بنابراین درخصوص اجرای طرح های مختلف ازجمله « LEZ» باید از قبل تحقیق و جستجو کرد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر مدیریت ترافیک پایتخت بسیار ضعیف بوده و بعید است طرح هایی نظیر زوج  و فرد کردن اتومبیل ها در هیچ کشوری بتواند پاسخگو باشد.

حسینی صدر تصریح کرد: البته همیشه در کنار ابزارهای سختگیرانه و تنبیهی باید معادل تشویقی آن نیز در نظر گرفته شود، به عبارت بهتر اگر مردم از اتومبیل شخصی خود برای تردد در سطح شهر استفاده نکردند، باید حمل و نقل عمومی نیز به بهترین شکل به مردم خدمات رسانی کند؛ زیرا در غیر این صورت ترافیک شدید همچنان در سطح شهر باقی خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: نمی توان برای حل مشکل مهمی مانند ترافیک طرح های سطحی نگر را مطرح کرد، ازاین رو باید به نظرات کارشناسی برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک توجه کرد و نباید به روش کوشش و خطا ترافیک را مدیریت کرد؛ بهتر است از تجربیات شهرهای بزرگی چون شانگهای و استانبول در حل مشکل ترافیک استفاده کرد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: باتوجه به توافق هسته ای میان ایران و غرب باید از حضور شرکت های خارجی برای تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دعوت کرد، البته نهادهایی مانند شهرداری نیزباید با مردم مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، در آخرین جلسه شورای عالی ترافیک در هفته گذشته در جهت مبارزه با آلودگی هوا و کاهش ترافیک طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) به تصویب رسید که براساس این طرح خودروها در مناطق کم انتشار آلایندگی های زیست محیطی اجازه تردد می‌یابند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------