نیمه مرداد، سفر رئیس جمهور به شهرستانهای تهران/ توقف ساخت و ساز در حریم رودخانه ها



اخبار,اخبار اجتماعی ,سفر رییس جمهوری به استان تهران

استاندار تهران از مرحله دوم سفر رییس جمهوری به استان تهران در 15 مردادماه خبر داد و گفت: در این مرحله رییس جمهور به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری،  سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای تامین استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع برنامه‌ریزی برای سفر رییس جمهوری و هیات دولت به جنوب غرب استان تهران، گفت: سفر اخیر رییس جمهور به شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران، دومین سفر دکتر روحانی و هیات وزیران دولت تدبیر و امید خواهد بود که روز پنجشنبه 15 مردادماه سال جاری انجام خواهد شد و مردم این شهرستان‌ها از نزدیک با رییس جمهور خود دیدار خواهند کرد.

او با اشاره به برکات این سفرها برای مردم استان تهران گفت: مهم‌ترین موضوع این سفر دیدار مردم با رییس جمهوری است که در این دیدار می‌توانند مسائل و مشکلات خود را به ایشان منتقل کنند.

استاندار تهران با اشاره به موضوع جلسه شورای تامین استان و برنامه‌ریزی برای استقبال از کاروان دولت تدبیر و امید در جنوب غرب استان تهران ادامه داد: در این جلسه هماهنگی میان دستگاه‌ها و فرمانداران برای تسهیل دیدار مردم با رییس جمهوری انجام شد و مقدمات استقبال با شکوه از دکتر حسن روحانی و هیات همراه در بیست‌ویکمین سفر رییس جمهور آماده شد.

هاشمی تاکید کرد: قرار است فردا (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با حضور رییس جمهور برنامه‌ریزی‌های این سفر انجام شود و پروژه‌هایی که قرار است با حضور دکتر روحانی در منطقه تصویب شود، تصمیم‌گیری شده و از سوی رییس جمهور اعلام شود.

او با اشاره به سفر قبلی رییس جمهوری به غرب استان تهران افزود: در این سفر 642 میلیارد تومان بودجه برای شهرستان‌های غرب استان تهران به تصویب رسید که طی آن تحرکات اقتصادی زیادی برای منطقه به همراه داشت.

، براساس اعلام استاندار تهران، روز پنجشنبه (15 مردادماه) مردم شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران در میدان نماز شهرستان اسلامشهر و در مجموعه ورزشی خلیج فارس، از رییس جمهور استقبال خواهند کرد.

همچنین استاندار تهران در پاسخ به عملکرد دستگاه‌های اجرایی درخصوص سیل اخیر منطقه کن‌سولقان تهران نیز اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع سیل همه دستگاه‌ها مشغول کار شدند و انصافا عملکرد خوبی داشتند و توانستند در اسرع وقت مسائل را سروسامان دهند. بی‌تردید سیل در همه کشورها رخ می‌دهد و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما وقوع چنین حوادثی باید توجه ما را بیش از پیش به موضوع ساخت و سازها در حریم رودخانه جلب کند، چراکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه همه چیز را به هم می‌ریزد.

هاشمی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها داده نمی‌شود و تمامی ساخت و سازها مربوط به گذشته بوده است.

وی به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با کمک رسانه‌ها و عملکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی از بیش از 95 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شده و 2700 مورد تخریب اجرایی شده که رقم بسیار بالایی است.

استاندار تهران خطاب به شهروندان تاکید کرد: در مکان‌هایی که ساخت و ساز مجاز است، بناهای خود را بسازند و درخصوص ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها با دولت همکاری لازم را داشته باشند. باید مکان‌هایی مشخص و طراحی شود که مناسب ساخت و ساز است و طبیعت به طبع این ساخت و سازها به هم نخورد.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------