شرایط ثبت نام دانش آموزان غیرمجاز افغانستانی



اخبار,اخبار اجتماعی ,دانش آموزان غیرمجاز

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: معرفی دانش آموزان غیرمجاز تبعه افغانستان به واحدهای آموزشی استان از 12 مرداد ماه آغاز می شود.

محسن نسج همدانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ثبت نام اتباع و مهاجرین افغانستانی در مدت پنج روز انجام می شود افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده فرآیند اداری اجرای این طرح در دو مرحله مجزا طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله نوبت دهی خانوارها بر اساس ظرفیت مشخص به دفاتر معینی که توسط دفاتر اتباع استان ها اعلام می شود، معرفی شده و پس از نوبت دهی در دفتر کفالت ثبت نام و برگه معرفی نامه تحصیلی برای آنان صادر می شود.

نسج همدانی گفت: نشانی مراکز تعیین شده و یا دفاتر کفالت در استان ها برای نوبت دهی از طریق اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری اعلام می شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: دفاتر کفالت موظفند فرآیند ثبت نام را در پنج روز از 12 تا 16 مرداد ماه پایان دهند.

وی با بیان اینکه فقط خانوارهای فاقد مدرک قانونی که دارای فرزندانی در سن تحصیل بین هفت الی 18 سال می توانند در این طرح شرکت کنند گفت: در مرحله نوبت دهی به هیچ وجه دانش آموز به همراه ولی نباید به مرکز آورده شود.

نسج همدانی گفت: انجام واکسیناسیون و معاینات پزشکی جزئی از فرایند ثبت نام به شمار می آید و لازم است حتما دانش آموز برای طی مراحل بررسی وضعیت سلامت در اسرع وقت به مرکز بهداشتی تعیین شده در برگه مراجعه نماید.

وی با بیان اینکه صدور معرفی نامه بهداشتی و انجام واکسیناسیون رایگان است افزود: چنانچه انجام آزمایشات پزشکی از سوی مرکز بهداشت به پزشکان طرف قرارداد ارجاع داده شود، بابت معاینه مبلغ 150 هزار ریال باید پرداخت شود.

نسج همدانی گفت: در مرحله ثبت نام که طی آن باید به دفتر کفالت تعیین شده مراجعه شود، حضور دانش آموز به همراه ولی و ارائه برگه نوبت دهی الزامی است.

وی افزود: پس از ثبت نام، برای دانش آموز برگه معرفی نامه تحصیلی صادر می شود و دفتر کفالت فقط مجاز است مبلغ 40 هزار ریال بابت امور اداری دریافت نماید.

نسج همدانی تاکید کرد: این طرح تنها صدور معرفی نامه تحصیلی برای تحصیل دانش آموزان فاقد مدرک در سال تحصیلی 94-95 است و به هیچ وجه مدرکی برای ولی دانش آموز و سایر اعضاء خانوار وی صادر نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه 'هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به صورت غیرقانونی و بی مدرک در ایران حضور دارند نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت نام شوند' بر اولویت نگاه انسانی و اسلامی، در تصمیم گیری های اصلی نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------