افزایش ۵ درصدی مرگ و میر معتادان



اخبار,اخبار اجتماعی ,آمار مرگ و میر معتادان

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آمار مرگ و میر معتادان در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

علیرضا جزینی در نشست خبری افزود: در این مدت 596 نفر مرد و 70 نفر زن به علت اعتیاد جان خود را از دست دادند.

وی گفت: علت مرگ این افراد مسمومیت حاد، مصرف زیاد، باز شدن مواد بسته بندی شده داخل شکم قاچاقچیان، تزریق و عفونت هایی مانند ایدز و هپاتیت و مصرف روانگردان ها بوده است.

جزینی ادامه داد: در سال گذشته 3 هزار نفر به علت اعتیاد در کشورجان باختند که 300 نفر از آنان زن بودند.

قائم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به میزان کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت : در این مدت 213 تن موادمخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

جزینی گفت: 88 درصد کشفیات به وسیله نیروهای انتظامی صورت گرفته و در این مدت 23 تن نیز به وسیله  سگ‌های مواد یاب کشف شده است.

وی افزود: این میزان مواد کشف طی 980  عملیات صورت گرفت که در این زمینه دو نفر از ماموران به شهادت رسیدند و 20 نفر ازقاچاقچیان مواد مخدر نیز به هلاکت رسیدند.

جزینی گفت: همچنین در چهار ماهه سال جاری 83 کارگاه ساخت شیشه منهدم و 880 کیلوگرم شیشه از آنان کشف شد که در این زمینه نیز شاهد رشد پنج درصدی هستیم.

وی به کشف دو میلیون قرص و آمپول روانگردان در این مدت اشاره کرد و افزود: 49 تن مواد پیش ساز نیز در کشور کشف و ضبط شده که این مقدار 200 درصد افزایش داشته است  .

جزینی به آمار دستگیر شدگان در سال جاری اشاره کرد و گفت : 83 هزار و600 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر  و 38 هزار و 600 نفر معتاد متجاهر در سطح کشور نیز جمع آوری شدند.

وی گفت : همچنین 25 هزار نفر از نقاط آلوده به مواد مخدر در سطح کشور جمع آوری شد که در مجموع برای افراد دستگیر شده بیش از 110 هزار پرونده های قضایی در این رابطه  تشکیل شده است.

 

اخبار اجتماعی - خبرگزاری صدا وسیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------