باران باعث كدورت آب اصفهان شد!



اخبار,اخبار اجتماعی ,بارش باران

بارندگي هاي شنبه شب در محور غرب استان اصفهان منجر به سيلابي شدن رودخانه زاينده رود شد كه همين امر افزايش كدورت آب در سد تنظيمي آبگير تصفيه خانه باباشيخ علي را به همراه داشت.

روز گذشته قطعي آب در مقياس نسبتا گسترده تكرار و بنا بر اظهارات مسوولان شركت آب و فاضلاب استان، از صبح يكشنبه تمام مناطق شهر اصفهان و 56 شهر ديگر استان با مشكل قطعي آب مواجه شدند تا بار ديگر مساله بغرنج آب و شبكه انتقال آب اصفهان به دغدغه مردم تبديل شود.

باران باعث كدورت آب شد!
در اين باره، مدير روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بارندگي هاي شنبه شب در محور غرب استان اصفهان منجر به سيلابي شدن رودخانه زاينده رود شد كه همين امر افزايش كدورت آب در سد تنظيمي آبگير تصفيه خانه باباشيخ علي را به همراه داشت. اكبر بني طبا در گفت وگو با ايمنا افزود: صبح يكشنبه با رفع كدورت آب، آبگيري تصفيه خانه مجددا آغاز شد.وي با بيان اينكه وقتي ميزان كدورت از مقدار مشخصي بيشتر شود، ورودي آب به تصفيه خانه قطع مي شود، افزود: نيمه هاي شب به دليل بالا رفتن كدورت و گل آلودي بودن آب، از ورود آن به تصفيه خانه جلوگيري و نسبت به پاكسازي و كاهش كدورت و افزايش دِبي خروجي سد اقدام شد تا شرايط پايدار براي آبگيري فراهم شود. مدير روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب استان اصفهان تصريح كرد: از ساعت 9 تا 10 صبح يكشنبه ميزان كدورت آب سير نزولي پيدا كرد اما كاهش حجم آب به حدود 20 درصد ظرفيت اسمي انتقال رسيد؛ يعني با افت 80 درصدي آب مواجه شديم. مدير روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب استان اصفهان تصريح كرد: اين خط انتقال، تامين آب شرب 56 شهرِ استان را بر عهده دارد.

 آب آشامیدنی 11 منطقه شهر اصفهان قطع شد
هم اکنون در برخی از نقاط شهر اصفهان در محدوده بزرگمهر، پروین اعتصامی و همچنین در شهر دولت آباد نیز آب از صبح تاکنون آب آشامیدنی قطع شده است و به گفته شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان این قطعی تا شب نیز ادامه دارد.

آب آشامیدنی شهرستان اصفهان در بسیاری از نقاط شهر اصفهان ساعاتی است که قطع شده و گویی هم زمان این قطعی و هم گستره آن تا ساعاتی دیگر نیز افزایش می یابد.

در برخی از نقاط شهر اصفهان در محدوده بزرگمهر، پروین اعتصامی و همچنین در شهر دولت آباد نیز آب از صبح تاکنون آب آشامیدنی قطع شده است و به گفته شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان این قطعی تا شب نیز ادامه پیدا کرد.

به گفته امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آب 11 منطقه شهر اصفهان در این راستا قطع شد.

به گفته مدیرعامل آب و فاصلاب استان اصفهان، تصفیه آب گل آلود شده تصفیه خانه باباشیخ علی که بر اثر بارندگی های اخیر رخ داده دلیل این قطعی آب است.

گفتنی است قرار است ساعت یازده امشب قطعی آب به پایان برسد.

قطعی آب در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا
مدیرعامل آبفای اصفهان هم با اشاره به قطعی آب در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای اصفهان گفت: به دلیل گل آلود شدن آب در تصفیه خانه بابا شیخ علی اصفهان آب برخی مناطق قطع شده است.هاشم امینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به دلیل بارندگی و سیلابی که شب گذشته در برخی نقاط اصفهان به وجود آمده، وضعیت تصفیه خانه باباشیخ علی اصفهان دچار مشکلاتی شده و منجر به قطعی آب شده است.

 

معاون آبفای اصفهان هم گفت: به دنبال وقوع سیلاب در بالادست رودخانه زاینده رود در ابتدای شنبه شب، کدورت آب به PPM 300 رسید. حسن غلامی اظهار داشت: این در حالی است که این رقم در نیمه های شب به 15 هزار PPM رسید که منجر به مختل شدن فرایند تصفیه در تصفیه خانه باباشیخ علی شد، به طوری که دبی تصفیه خانه به حدود 1.5 مترمکعب در ثانیه کاهش یافت؛ در حالیکه ظرفیت تصفیه خانه در شرایط طبیعی 11.5 مترمکعب است. معاون بهره برداری شرکت آبفای اصفهان همچنين اعلام كرد: تانکرهای آبرسانی برای تأمین آب شرب مشترکان در سطح شهر فعال شدند.در هر حال، بروز سلسله وقايعي مانند افت فشار و قطعي گسترده آب اصفهان و شهرهاي ديگر استان كه در سال هاي اخير به طور مكرر به وقع پيوسته است و واكنش هيجاني مردم بخصوص در مواردي كه قطعي به طول مي انجامد، بار ديگر لزوم تدبير دقيق تر جهت كاهش سطح آسيب پذيري شبكه آب اصفهان را گوشزد مي كند.

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------