انداختن ته سیگار روی زمین در پاریس چقدر جریمه دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,انداختن فیلتر سیگار

انداختن فیلتر سیگار روی زمین یکی از معضلات شهر پاریس است اما این کار از روز پنج‌شنبه با اجرای مصوبه دولت فرانسه تخلف محسوب می‌شود و متخلفان باید بین 35 تا 68 یورو جریمه بپردازند.

به گزارش ایسنا، دولت تاکنون نزدیک به 30 هزار زیرسیگاری و سطل زباله جدید در سطح شهر پاریس نصب کرده است. شهرداری پاریس نیز از صاحبان اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها و مغازه‌ها خواسته تا برای اجرای قانون به مقامات محلی کمک کنند.

معاون شهردار پاریس می‌گوید: هر سال 350 تُن فیلتر سیگار جمع می‌کنیم. در تمام اماکن عمومی فیلتر سیگار ریخته شده و در پیاده‌روها، راه‌آب‌ها، پارک‌ها، روی چمن و حتی در زمین بازی بچه‌ها فیلتر سیگار پیدا می‌شود. به همین دلیل از همه کسانی که پاریس را دوست دارند می‌خواهیم که فیلتر سیگارشان را روی زمین نیندازند.

یکی از شهروندان پاریس در واکنش به اجرای این مصوبه می‌گوید: کاری که خواهم کرد این است که سیگارم را خاموش می‌کنم و اگر سطل زباله بود فیلتر را دور می‌اندازم و اگر نه آن را نگه می دارم تا یک سطل زباله پیدا کنم.

فرد دیگری می‌گوید: من همیشه یک پاکت خالی همراه دارم و ته‌ سیگارم را داخل آن می‌اندازم.

به گزارش یورونیوز، فرانسه از سال 2008 استعمال دخانیات در ساختمان‌های عمومی، رستوران‌ها و بارها را ممنوع کرده است. نزدیک به 30 درصد از مردم این کشور به طور مرتب سیگار می‌کشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------